شناسهٔ خبر: 49604137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

رئیس جمهور سفر به قزوین را در‌اولویت قرار دهد

عبدالکریم عابدینی گفت: هنوز مردم ما انتظار می کشند و امیدواریم این بار آیت الله رئیسی را در کسوت ریاست جمهوری با اولویت استان قزوین ملاقات کنیم و مردم، ثمره آن فعالیت‌هایی که در مقابله با زمین خواری در استان قزوین داشتید را از زبان خودتان بشنوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین اظهار کرد: از خدای متعال می خواهیم در روابط بین خودمان با تقوای الهی هر روز بیشتر از گذشته برادری، محبت، دوستی، انسجام و وحدت را شاهد باشیم و در حاکمیت و حکومت بیشتر از گذشته اجرای عدالت، حقوق مردم، رفاه و آسایش مردم را ببینیم و در عرصه های بین المللی پشتیبان مستضعفان عالم باشیم.

 وی با اشاره به انتصاب حجت الاسلام والمسلمین اژه ای به ریاست قوه قضائیه از سوی رهبر فرزانه انقلاب بیان کرد: حجت السملام والمسلمین اژه ای در پرونده مفاسدی نظیر شهردار اسبق تهران به میدان آمد و از عهده آن مفاسد به خوبی بر آمد و مفسدان را به سزای اعمالشان رساند.
 
مردم منتظر سفر آیت‌الله رئیسی در دوران ریاست قوه قضائیه به قزوین بودند
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: تجربیات ایشان در دستگاه قضائی بسیار زیاد است و به این فضا به خوبی آشنا هستند. مردم ما منتظر بودند قبل از آنکه حضرت آیت الله رئیسی از دستگاه قضائی جدا شوند، به قزوین سفر کنند و پرونده های زمین خواری و بعضی مفاسد دیگر را رسیدگی کنند ولی نمی دانیم به چه دلیلی این انتظار مردم پاسخ خودش را نگرفت.
 
امام جمعه قزوین افزود: هنوز مردم ما انتظار می کشند و امیدواریم این بار آیت الله رئیسی را در کسوت ریاست جمهوری با اولیت استان قزوین ملاقات کنیم و مردم، ثمره آن فعالیت هایی که در مقابله با زمین خواری در استان قزوین داشتید را از زبان خودتان بشنوند.
 
وی اضافه کرد: همچنین به رئیس جدید قوه قضائیه، حضرت حاج آقای اژه ای تبریک عرض می کنیم و امیدوار هستیم با حضور شما آن راه با صلابت حاج آقای رئیسی در اجرای عدالت و مبارزه با مفسدان جدی تر ادامه پیدا کند.
 
آیت الله عابدینی اظهار کرد: اولین چیزی که رئیس جدید قوه قضائیه فرمودند این بود که اولین اقدامشان مبارزه با فساد در خود دستگاه قضائی است، یعنی کسانی که روحیات طبری داشتند بساطشان جمع شود. دومین اقدام مبارزه با مدیران یا مسئولانی است که برای مردم مشکل‌ساز شدند و فساد ایجاد کردند و سومین اقدام مبارزه با آدم هایی است که گردن کلفتی و رانت خواری می کنند و این همان انتظار آحاد مردم از دستگاه قضائی است.
 
 با حضور سردار رفیعی‌آتانی شاهد نشاط بیشتر سپاه استان خواهیم بود
 
خطیب نماز جمعه قزوین با تبریک به فرمانده جدید سپاه صاحب‌الامر(عج) و خداقوت به فرمانده پیشین، تصریح کرد: سردار شاهرخی سال ها در این استان زحمت کشیدند و خدمت کردند و از ایشان قدردانی می کنیم و جای ایشان سردار رفیعی آتانی آمدند که در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم، حضور و خدمات ارزشمندی داشتند.
 
وی افزود: ان‌شاءالله از این به بعد شاهد شور، نشاط، فعالیت و جدیت بیشتری از عزیزان گرانقدر سپاه هستیم که همواره پای کار ارزش های دینی در عرصه های مختلف بودند و با این شرایط ما سپاه پاسداران را هر چه تا کنون می دیدیم، با نشاط تر خواهیم دید و شاهد خدمات وسیع تر خواهیم بود.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به برگزاری کنکور سراسری و حضور بیش از 20 هزار جوان علاقه مند به علم، دانش، شغل، کار و فعالیت در این کنکور، بیان کرد: برای همه این عزیزان دعا می کنیم و ان شاءالله آن چیزی که خیر و صلاحشان است، در این مسیر کنکور و شغل و آینده شان بر سر راهشان قرار دهد.
 
امام جمعه قزوین تصریح کرد: این جوانان سرمایه های عظیم انقلاب و کشور هستند و حضرت آقا با علاقه بسیاری از این جوانان استقبال می کنند و همواره جلسات جوانان با حضرت آقا بسیار با نشاط و پر شور است.
 
وی با اشاره به بزرگداشت حضرت علامه امینی(ره) یادآور شد: حضرت علامه امینی(ره) کسی بود که سند تشیع را تثبیت کرد، عمری در کتاب خانه های کشورهای مختلف با زحمت و رنج جستجو و تحقیق کرد و نسخه های قدیمی را می دیدند و اسناد شیعه و غدیر خم را جمع آوری می کردند و اثر گرانبهای الغدیر، نتیجه زحمات ایشان بود و سرمایه عظیم مسلمانان و حتی غیر مسلمانان شده است.
 
آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: سالروز شهادت شهید صدوقی، چهارمین شهید محراب را به دست منافقان داریم که در محراب عبادت، در مسجد و در نماز جمعه یک منافقی خودش را به جهنم واصل کرد و این عالم بزرگ، زاهد، مجاهد و اهل تقوا را به شهادت رساند و این شخصیت بزرگ را گرامی داریم.
 
خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به سالروز سقوط هواپیمای ایرانی با شلیک دو موشک از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس گفت: در این حادثه بیش از 290 مسافر که زنان، کودکان و مردم مظلوم را شامل می شد، به شهادت رسیدند اما در آمریکا به فرمانده این عملیات ننگین به عنوان قهرمان ملی پاداش دادند و این نشان دهنده پستی آمریکایی هاست. امروز نیز نباید بین بایدن و ترامپ تفاوت قائل شویم و این خیانت است که دشمن را جور دیگر نشان دهیم و بین گذشته و امروز آنها تفاوت قائل شویم.
 
وی تأکید کرد: برای مردم افغانستان که درگیر جنگ هستند دعا می کنیم که خداوند لطفی کند و اتحاد ایمانی مذاهب و اقشار مردم شریف افعانستان به وجود بیاید و این مردم رنج دیده روی آرامش و آسایش و رفاه را ببینند.

انتهای پیام/

 

نظر شما