شناسهٔ خبر: 49599742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۸ طرح ورزشی گیلان چشم به راه دستان آبادگر

رشت - ایرنا - ۳۸ پروژه نیمه تمام ورزشی در گیلان که با سرعت و بدون برنامه ریزی مناسب کلنگ شان به زمین زده شده بود چند سالی است چشم انتظار تخصیص اعتبارات مناسب برای تکمیل و بهره برداری هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، طی سالهای اخیر مهمترین هدف مسئولان ورزش گیلان تکمیل و به سرانجام رساندن طرحهای نیمه کاره به جای  کلنگ زدن نمایشی طرحها بود و با وجود اینکه پروژه های نیمه تمام ورزشی در گیلان همچنان از رقم بالایی برخوردار است اما با همت و تلاش مسئولان ورزش ، تعدادی از این پروژه ها افتتاح و قرار شد تعدادی نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند .

افتتاح ۹ پروژه ورزشی گیلان طی ۶ ماه امسال

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان در خصوص روند تکمیل طرحهای ورزشی استان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: امسال ۹ پروژه ورزشی با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان در گیلان به بهره برداری رسید.

مریم بخشی اظهار داشت: زمین چمن مصنوعی خرشطوم شهرستان املش و همچنین زورخانه امام علی رشت، ۲ پروژه ای بود که امسال به بهره برداری رسیدند .

وی خاطرنشان کرد: آکادمی مرکزی هاکی گیلان در مجموعه ورزشی فلکده رشت با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد ریال و در مساحت یکهزار و ۲۹۲ متر مربع ، زمین مینی فوتبال چمن مصنوعی سیاهکوچه آستانه اشرفیه با یکهزار و ۵۶ مترمربع و اعتبار ۱۲ میلیارد ریال ، زمین فوتبال چمن مصنوعی کوچصفهان رشت با ۶ هزار و ۷۶۸ متر مربع مساحت و ۵۵ میلیارد ریال اعتبار، زمین مینی فوتبال چمن مصنوعی رودبارسر رضوانشهر با یکهزار و ۵۶ متر مربع مساحت و ۱۲ میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت به بهره برداری رسید.

بخشی یادآور شد: همچنین زمین فوتبال چمن مصنوعی مجموعه ورزشی تختی صومعه سرا با ۶ هزار و ۳۹۲ متر مربع مساحت و ۳۲ میلیارد ریال اعتبار، سالن ورزش باستانی فومن با ۴۰۰ مترمربع مساحت و ۲۷ میلیارد ریال اعتبار و زمین فوتبال چمن آزادی فومن با هشت هزار متر مربع مساحت و ۶۲ میلیارد ریال اعتبار ،دیگر پروژه های مورد بهره برداری در طی هفته دولت در گیلان  است.

۳۸ طرح ورزشی گیلان چشم به راه دستان آبادگر

وجود ۳۸ پروژه نیمه تمام ورزشی در گیلان 

بخشی اذعان داشت: هم اینک ۳۸ پروژه نیمه تمام ورزشی در گیلان وجود دارد که به طور همزمان همه این پروژه ها در حال احداث و تکمیل هستند و امید است که با اختصاص اعتبارات مناسب ، همه این پروژه ها در اسرع وقت به بهره برداری برسند.

به گفته وی  از این تعداد، ۱۲ پروژه ملی  ، ۲۲ پروژه از محل اعتبارات استانی ،  ۲ پروژه از محل اعتبارات وزارت نفت و ۲ پروژه از محل اعتبارات ملی شرکت توسعه وزارت ورزش و جوانان کشور در گیلان است.

 وی با اشاره به این که  با افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها ، فضای ورزشی و همچنین سرانه فضای ورزشی در گیلان رشد چشمگیری خواهد داشت ابراز امیدواری کرد با همت مسئولان ذیربط، به زودی این پروژه های ورزشی  در شهرهای مختلف  استان به بهره برداری برسند تا قشر بیشتری از جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان از این اماکن ورزشی بهره مند شوند.

۳۸ طرح ورزشی گیلان چشم به راه دستان آبادگر

نوید افتتاح ۱۰ پروژه ورزشی تا پایان سال ۱۴۰۰

بخشی  در ادامه ابراز امیدواری کرد، با تخصیص اعتبارات لازم، ۱۰ پروژه ورزشی استان طی ۶ ماهه دوم سال مورد بهره برداری و افتتاح قرار گیرند.

وی توضیح داد : این ۱۰ پروژه ورزشی از محل اعتبارات دولتی به بهره برداری می رسند که شامل سالن های ورزشی چند منظوره ، زمین های فوتبال و سالن های اختصاصی رشته های مختلف ورزشی است ، ضمن اینکه یک پروژه نیز از محل اعتبارات جذب شده خیرین ورزشی، در ۶ ماهه دوم امسال به بهره برداری خواهد رسید.

 مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان در خاتمه گفت: به هرحال ما تمام سعی و تلاش خود را بکار خواهیم بست تا پروژه های نیمه تمام ورزشی با شتاب بیشتری تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرند که در این راستا نیز چشم انتظار تخصیص اعتبارات مورد نیاز هستیم.

بی شک افتتاح و بهره برداری از پروژه های ورزشی در سلامت روح و جسم افراد جامعه تاثیر بسزایی دارد و موجب ایجاد نشاط و  

سازندگی بیشتر کشور خواهد شد.

استان گیلان با حدود ۲.۵ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۱۲۰ هزار ورزشکار سازمان یافته، از کانون‌های ورزش، خاصه در رشته های فوتبال، رزمی، قایقرانی، شطرنج جزو سه استان برتر کشور است و به عنوان استانی با فرهنگ بالا و سابقه ای دیرینه در رشته های ورزشی شناخته می شود.

نظر شما