شناسهٔ خبر: 49594125 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پخش زیارت نیابتی اربعین از ۱۵ شبکه تلویزیونی

رئیس سازمان صداوسیما گفت: رسانه ملی به دلیل محدودیت سفر به عراق برای اربعین، اقدام به پخش برنامه‌های متعدد با عنوان «به تو از دور سلام» از ۱۵ شبکه تلویزیونی و زمینه‌ زیارت نیابتی را برای مشتاقان فراهم می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 دکتر علی عسکری، رئیس سازمان صداوسیما در آیین اختتامیه هجدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی(ع) که امروز (پنجسنبه، ۲۵ شهریور) در آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: عزاداری آذربایجانی‌ها همواره در سطح ملی دارای ویژگی‌ها و زیبایی‌هایی است که اگرچهخیلی‌ها معنی و مفهوم نوحه‌های آذربایجانی را ندانند اما آنقدر پرشور و  و دل‌انگیز است با شنیدن آن اشک‌هایشان جاری می‌شود.

وی افزود: به دلیل شرایط کرونایی کشور اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی(ع) با یک‌سال تأخیر، امسال برگزار شد.

رئیس سازمان صداوسیما بیان کرد: امسال حدود ۵۳ درصد مردم در ایام محرم از طریق رادیو و تلویزیون عزاداری کردند و به دلیل شیوع کرونا نتوانستند در مجالس شرکت نکردند.

دکتر عسکری گفت: دشمن تلاش می‌کرد با بیان اینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بین عزاداران حسینی(ع) رعایت نمی‌شود، دوگانه‌ای بین دین و سلامت ایجاد کند که این توطئه دشمن خنثی شد و بسیاری از مراسم عزاداری حسینی(ع) را با حفظ شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار کردیم.

رئیس سازمان صداوسیما بیان کرد: رسانه ملی به دلیل محدودیت سفر به عراق برای اربعین، اقدام به پخش برنامه‌های متعدد با عنوان «به تو از دور سلام» از ۱۵ شبکه تلویزیونی و زمینه‌ زیارت نیابتی را برای مشتاقان فراهم می‌کند.

دکتر عسکری گفت: شبکه تلویزیونی اینترنتی اربعین در تلویبیون هم برای ارائه‌ خدمت به مردم راه‌اندازی می‌شود.

 

<div id="video-display-embed-code_424085" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/826204/424085?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما