شناسهٔ خبر: 49583226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاظمی خبر داد؛

واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان در دستور کار دولت است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت:پیگیری واکسیناسیون دانش آموزان، معلمان، اولیا و مربیان و رانندگان سرویس مدارس در دستور کار دولت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آیین انتخابات انجمن اولیا و مربیان در دبیرستان شایسته با اشاره به اینکه امسال مانند همه سال ها، سال تحصیلی مقارن با دفاع مقدس شده همچنین مهر ١۴٠٠ مصادف با اربعین حسینی است، اظهار کرد: آموزش و پرورش دو آمادگی دارد اول آنکه آمادگی آغاز با شکوه سال تحصیلی با کمک همه همکاران و دوم آماده سازی فضا‌های تعلیم و تربیت برای بازگشایی مدارس و حضور تدریجی دانش آموزان در این فضاست، واقعا غیبت دانش آموزان در فضای مدارس، روند غمباری را در سطح جامعه ایجاد کرده است.

او ادامه داد: شرایط کنونی روح شادی و نشاط را از جامعه گرفته است و برای تحقق هر چه بهتر بازگشایی مدارس به همدلی و همکاری همه دستگاه ها، اولیا و مربیان نیاز داریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بازگشایی مدارس تامین امنیت و سلامت دانش آموزان اهمیت بالایی دارد.

کاظمی با تاکید بر اینکه با تمام آماده آغاز سال تحصیلی جدید هستیم، گفت: نقش اولیا و مربیان در شکل گیری تربیت شایسته فرزندان ما و تحقق اهداف تعلیم و تربیت اهمیت بسیاری دارد.

او افزود: آنچه در بحث مشارکت اولیا و مربیان تاثیر دارد، مشارکت واقعی اولیا در تصمیم گیری، تصمیم سازی و سیاستگذاری است، اگر نقش اولیا و مربیان نقشی تشریفاتی باشد، آنجا نقطه آسیب در جامعه است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: باید به سمت عادی سازی فعالیت‌های جامعه با اولین مدارس برویم، اما رعایت الزامات اهمیت بسیاری دارد.

کاظمی تاکید کرد: پیگیری واکسیناسیون دانش آموزان، معلمان، اولیا و مربیان و رانندگان سرویس مدارس در دستور کار دولت است و با همه این ملاحظات سال تحصیلی را با نرم افزار شاد آغاز می‌کنیم.

در ادامه نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سازوکاری که در جامعه برای انجمن اولیا و مربیان در نظر گرفته شده است،  اظهار کرد: توجه به نقش خانواده در تمام سطوح آموزش و پرورش است و در اساسنامه اولیا و مربیان نگاه ویژه‌ای به جایگاه خانواده شده است.

او ادامه داد: در آموزش و پرورش نگاه به خانواده در تصمیم گیری‌ها را ارج می‌نهیم و امیدواریم امسال بتوانیم این پیوند اولیا یا مدرسه را بهتر توسعه دهیم.

در ادامه عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه در زیست بوم جدید رابطه میان مدرسه و خانواده بازتعریف شد، اظهار کرد: نقش بی بدیل خانواده‌ها در کنار دانش آموزان و با با آموزش غیرحضوری مفهوم جدیدی پیدا کرد.

در جامعه آموزش و پرورش مفهوم همکاری انجمن اولیا و مربیان در عمل بازتعریف شده است و اندیشمندان باید تلاش کنند تا در جامعه گفتمانی در این مورد ترتیب دهند.

فولادوند  گفت: گفتمان سازی حوا محور همکاری اولیا و مربیان از اساسی‌ترین نیاز‌های جامعه و یکی از محور‌های سند تحول بنیادین است، باید  تلاش کنیم این گفتمان در سطح جامعه افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نظر شما