شناسهٔ خبر: 49582732 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رادیو ایران و گرامیداشت روز بزرگداشت استاد شهریار

رادیو ایران در برنامه «پارسی گویان»، علت انتخاب سالمرگ محمدحسین بهجتی متخلص به شهریار، را به عنوان روز شعر وادب فارسی بررسی می‌کند.

صاحب‌خبر -

 محمد اسماعیل پور تهیه کننده  رادیو  در گفت و گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: روز بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، شاعر ایرانی، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار نامیده شده است. از همین رو ما در برنامه این هفته به علت این نامگذاری می‌پردازیم.

وی ادامه داد: همچنین با حضور محمد کاظم کاظمی، شاعر افغانستانی و «جنابیل مظفرزاده» شاعر و محقق تاجیکستان در باره آشنایی مردمان آن دو سرزمین با شهریار و غزل هایش، مطالبی شنیدنی مطرح می‌شود.

اسماعیل پور افزود: از دیگر بخش‌های برنامه می‌توان به بررسی ویژگی‌های تقلید ناپذیری اشعار حافظ با حضور دکتر محمدجعفر محمدزاده نویسنده و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: «پارسی گویان» با اجرای حسن همایی و با حضور دکتر محمدجعفر محمدزاده نویسنده و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی پنج شنبه‌ها ساعت ۱۶:۰۰ و باز پخش آن سه شنبه‌ها بعد از خبر ساعت ۲۳:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما