شناسهٔ خبر: 49582012 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

کشته شدن سرکرده داعش در منطقه «صحرای بزرگ» آفریقا/ تأکید تروئیکای اروپا بر حمایت از برجام و تعهد به مذاکرات وین/ تکذیب گزارش‌ها مبنی بر کشته یا زخمی شدن معاون نخست‌وزیر طالبان

کشته شدن سرکرده داعش در منطقه «صحرای بزرگ» آفریقا، تأکید تروئیکای اروپا بر حمایت از برجام و تعهد به مذاکرات وین و تکذیب گزارش‌ها مبنی بر کشته یا زخمی شدن معاون نخست‌وزیر طالبان از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،  معاون نخست‌وزیر طالبان، در ویدئویی برخی گزارش‌ها در خصوص مرگ یا زخمی شدن وی را رد کرد.

- سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، آزمایش اخیر موشکی کره‌شمالی را ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت خواند.

- تروئیکای اروپایی طی بیانیه‌ای در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی، بر حمایت خود از برجام و تعهد به مذاکرات وین، که در سایه آن مزایای برجام برای تمامی طرف‌ها تأمین شود، تأکید کردند.

- سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که به‌رغم انتصاب چهره‌های جدید در وزارت خارجه ایران، دولت آمریکا همچنان دیپلماسی را بهترین گزینه برای تهران می‌داند.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تغییرات اخیر در وزارت خارجه ایران، گفت که سیاست‌های واشنگتن در قبال تهران، فارغ از افراد، طراحی شده است.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در مراسم اعلام توافقنامه امنیتی سه‌جانبه واشنگتن، لندن و کانبرا، نام نخست‌وزیر استرالیا را فراموش کرد.

- مقام‌های پکن در واکنش به توافق‌نامه سه‌جانبه بریتانیا، آمریکا و استرالیا در تلاش برای مقابله با قدرت فزاینده چین، از این کشورها خواستند «ذهنیت جنگ سرد» را کنار بگذارد. 

- رئیس‌جمهوری فرانسه از کشته شدن سرکرده داعش در منطقه «صحرای بزرگ» آفریقا توسط نیروهای نظامی کشورش خبر داد.

 

 

 

نظر شما