شناسهٔ خبر: 49571823 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

دشمنان مدیریت جهادی قالیباف و اعتماد ضربه‌خورده مردم

محسن سرخو، فعال چپ و عضو سابق شورای شهر تهران در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا خواستار "اتمام مشکلات اقتصادی" شده و گفته است: رابطه حفظ سرمایه های اجتماعی با اتمام مشکلات اقتصادی کشور یک رابطه مستقیم است. اگر نتوانیم سرمایه‌های اجتماعی را حفظ کنیم به دور باطل از دست رفتن سرمایه‌های اقتصادی می‌افتیم. این یک فرمول علمی است!

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:

او همچنین اظهار می‌کند: برای حفظ سرمایه اجتماعی کشور که یک ضرورت تلقی می شود چند موضوع حائز اهمیت است. مهمترین پارامترهایی که در این موضوع اثر دارند بحث رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال مناسب و متناسب با تحصیلات فارغ التحصیلان، ایجاد بستر مناسب برای امنیت سرمایه گذاری، جلوگیری از تصمیمات هیجانی و ناگهانی و کاهش مداخلات دولت در مباحث اقتصادی هستند.

*قبل از هر چیز باید دانست که "مشکلات اقتصادی" مسئله روزمره تمام حکومت‌ها و در تمام دوران‌ها هستند.

بدین منوال، گزاره‌هایی مثل اتمام مشکلات اقتصادی، ریشه‌کن شدن فساد و... همگی گزاره‌هایی غلط و غیر عقلانی هستند.

چه اینکه مقوله اقتصاد به دلیل تأثیرپذیری چند وجهی؛ حتی در حکومت امام معصوم نیز بدون ایراد و اشکال نخواهد بود (البته باید دانست که تأمین عدالت‌آمیز حداقل‌ها و زیرساخت‌ها و دوری حاکمیت از تبعیض همواره در اقتصاد ممکن است). مقوله فساد هم از آنجا که یک امر نفسانی است با هیچ ابزاری و حتی با ابزارهای امام معصوم و در حکومت امام معصوم نیز ریشه‌کن نمی‌شود.

و اما بحث سرمایه و اعتماد اجتماعی...

ضمن تأکید بر مقدمه پیش‌گفته بایستی اشاره کرد که آنچه که بر میزان اعتماد و سرمایه اجتماعی یک حکومت می‌افزاید و یا از آن می‌کاهد؛ وجود پاره‌ای از مشکلات روزمره نیست! کما اینکه اشاره کردیم مشکلات همیشه هست و آسمان نیز همه جا به همین رنگ است.

بلکه علت‌العلل و عامل اخلال در سرمایه اجتماعی برای حکومتی که عزم رفع مشکلات را دارد و در مسیر پیشرفت است؛ بزرگنمایی از مشکلات، سیاه‌نمایی، تقلا برای انکسار امید مردم و القای زیست جهنمی به افکار عمومی است.

کاری که متأسفانه اصلاح‌طلبان طی 10 سال گذشته با نیت در آغوش کشیدن فتنه اقتصادی آنرا انجام داده‌اند و در کنار انکار مثبتات کشور (که می‌تواند موجب افزایش سرمایه اجتماعی شود) تا توان داشته‌اند سیاه‌نمایی و پمپاژ ناامیدی کرده‌اند.

شاهد مثال نیز شخص آقای سرخو و سیاه‌نمایی‌های ایشان بر سر مدیریت جهادی قالیباف در شهرداری تهران است.

در روزهای وقوع آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو که قبلا با هشدار قالیباف همراه شده بود و حادثه هم با مدیریت میدانی قالیباف و بدون آسیب به هیچ شهروندی به سرعت تعیین تکلیف شد اما سرخو در شورای شهر تهران بر استعفای قالیباف تأکید کرد!

او همچنین در مقطعی دیگر اظهاراتی را علیه قالیباف مطرح کرده و مدعی شده بود که قالیباف به جای اینکه برای آتش‌نشانی تهران بالگرد بخرد؛ پول‌های را به سمت خیریه‌ها برده و از امنیت تهرانی‌ها غافل بوده است. 

جالب آنکه نه تنها مدیریت قالیباف و آتش‌نشانان مورد تأیید تمام کارشناسان داخلی و خارجی قرار گرفت بلکه بعدها در حوادث مشابه در آتش‌سوزی برج گرنفل لندن و فرو ریختن یک برج مسکونی در میامی آمریکا دیدیم که نه تنها از هیچ بالگردی برای خاموش کردن آتش استفاده نشد بلکه آواربرداری و تعیین تکلیف ناپدیدشدگان نیز هفته‌ها طول کشید!

جالب است که بعدها و در دوران شورای شهر و شهرداری تهران نیز هیچ بالگردی برای آتش‌نشانی تهران خریده نشد و آقایان همچنان مشغول اثبات ادعای فساد علیه قالیباف بودند...

مع‌الوصف امثال سرخو به جای پس گرفتن حرف‌های خود و عذرخواهی از بابت آنهمه سیاه‌نمایی و انکار قدرت مدیریت جهادی؛ امروز بعنوان کارشناس بر منابر می‌نشینند و ضرباتی که خود بر پیکره اعتماد مردم وارد آوردند را به مشکلات اقتصادی و غیره (که در آن مشکلات هم دست همینان در کار است) ربط می‌دهند.

ما قضاوت درباره این جهان تناقضات را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

منبع: مشرق

نظر شما