شناسهٔ خبر: 49571470 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تحویل ندادن کارنامه تحصیلی به مادران دانش‌آموزان شایعه است

اقتصاد ایران: کرمانشاه- مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: تحویل ندادن کارنامه تحصیلی به مادران دانش‌آموزان شایعه است.

صاحب‌خبر -

محمدحسین کفراشی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شایعات فضای مجازی در خصوص عدم تحویل کارنامه تحصیلی دانش آموزان به مادران آنها، اظهار کرد: عدم تحویل کارنامه تحصیلی به مادران دانش آموزان از اساس کذب است و براساس قانون مدنی کشور حضانت حق پدر و مادر است.

وی افزود: آموزش و پرورش هیچ مشکلی برای تحویل کارنامه‌های تحصیلی به مادران دانش آموزان ندارد و طبق روال سابق این مساله ادامه خواهد داشت.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: والدین با مراجعه به پرتال همگام وزارت آموزش و پرورش می‌توانند نسبت به رؤیت و چاپ کارنامه تحصیلی فرزندانشان اقدام کنند و نیازی به مراجعه حضوری والدین به مدارس نیست.

وی ادامه داد: از آنجا که سهم زیادی از فرآیند تحصیلی دانش آموزان به سبب مشغله کاری پدران بر دوش مادران است و بیشتر مادران پیگیر وضعیت تحصیلی دانش آموزان هستند، کارنامه تحصیلی به هر کدام از اولیای دانش‌آموزان که مراجعه کنند، تحویل داده می‌شود.

کفراشی خاطرنشان کرد: فقط در مواردی که حضانت براساس قانون و حکم دادگاه به یکی از والدین داده شود، با اطلاع مدارس پیگیری روند تحصیلی از طریق فردی که حضانت را بر عهده دارد مقدور است.

برچسب‌ها:

نظر شما