شناسهٔ خبر: 49569362 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرح صنعتی در لارستان آماده واگذاری به بخش خصوصی است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان گفت: ۴۷ طرح بزرگ در حوزه صنعت و معدن لارستان با ارائه مشوق‌ های سرمایه‌گذاری برای واگذاری به بخش خصوصی آماده و شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدعلی ابراهیم زاده  رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت  شهرستان لارستان  از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برای حضور و سرمایه گذاری برای اجرای  طرح های صنعتی کلان در منطقه دعوت کرد.

او تصریح کرد:‌ مجوز ۴۵ پروانه بهره برداری معدنی در این شهرستان صادر شده که مجموع سرمایه گذاری این طرح ها افزون بر ۴۶۰ میلیارد ریال است.

ابراهیم زاده ادامه داد:  میزان اشتغال  طرح های صنعتی ۳۳۵ نفر به صورت مستقیم پیش بینی شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لارستان افزود: سنگ آهن دشت کوران، مرمریت در بخش جویم و گوگرد در منطقه زاهد محمود بخش مرکزی لارستان ، سنگ معدنی روستای کرمستج آهک، گچ، ماسه و مخلوط کوهی نیز از جمله مجوزهای صادر شده هستند.

او اضافه کرد: برای سرمایه گذاری و بهره برداری برخی از این معادن مانند سنگ های تزیینی و گوگرد نیز رایزنی هایی انجام شده  که آستان قدس رضوی نیز تاکنون در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

ابراهیم زاده اظهار کرد: معدن سنگ مرمریت در بخش جویم لارستان پارسال در زمینی به مساحت ۴۶ هکتار با ظرفیت استخراج سالانه هشت هزار تن سنگ فعال شد و برای ۱۴ نفر اشتغال ایجاد کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تعداد پروانه های صنفی و فعال در  لارستان را ۶ هزار و ۱۰۹ فقره برشمرد و گفت: میزان اشتغالزایی این واحد ها رقمی بالغ بر ۱۵هزار نفر است.

او  تعداد کل واحدهای صنعتی فعال و نیمه فعال در این شهرستان را نیز ۱۶۶ واحد دانست و بیان کرد: میزان کل سرمایه گذاری این واحدها یک هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال است.

ابراهیم‌ زاده میزان اشتغالزایی این ۱۶۶ واحد صنعتی اعم از فعال و نیمه فعال در شهرستان لارستان را نیز یک هزار و ۸۱۰ نفر  برشمرد و تصریح کرد: از این واحدها ۴۰ واحد با سرمایه گذاری اولیه ۱۱۰ میلیارد ریال غیرفعال است.

شهرستان لارستان با مرکزیت لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع شده  است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

نظر شما