شناسهٔ خبر: 49564704 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

از استعدادیابی بیش از ۸۰۰ نفر در رشته فوتبال تا کسب رتبه چهارم هیات شمشیربازی در کشور

روسای هیات های شنا،فوتبال،شمشیربازی و قایقرانی به جهت ارائه برنامه های خود به اداره کل و نیز چگونگی حضور ورزشکاران در المپیادهای ورزشی با مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل دیدار و گفتگو کردند‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از اردبیل، روسای هیات های شنا،فوتبال،شمشیربازی و قایقرانی به جهت ارائه برنامه های خود به اداره کل و نیز چگونگی حضور ورزشکاران در المپیادهای ورزشی با مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل دیدار و گفتگو کردند‌. 

کشاورز، رییس هیات شنا استان اردبیل در جلسه هماهنگی و ساماندهی ورزشکاران جهت حضور در المپیاد ورزشی گفت: شنا یکی از رشته های پر مدال در مسابقات المپیاد است اما متاسفانه با تعطیلی مطلق استخرها در شرایط کرونایی عملا فعالیت این هیات به تعطیلی کشیده شده است و هیچ گونه تمرینی از طرف ورزشکاران انجام نگرفته و درواقع این هیات از تشکیل تیم شنا برای حضور در المپیاد ورزشی با مشکل مواجه شده است.

او افزود: با همه ی  موارد و مشکلات مطرح شده، هیات شنا استان اردبیل آمادگی خود را جهت استعداد یابی این رشته و تشکیل تیم اعلام می کند تا بتوانیم با تیمی از استان اردبیل در  المپیاد ورزشی حضور پیدا کنیم.

کشاورز تصریح کرد: استعداد ویژه ای در رشته شنا در استان وجود دارد ولی متاسفانه بستر مناسب و زیر ساخت لازم برای این رشته در استان وجود ندارد و اگر یک استخر در اختیار هیات استان با عنوان پایگاه استعداد یابی شنا قرار گیرد شاهد تحول و بروز استعداد های ویژه ای در حوزه شنای استان خواهیم بود. 

نوتاش، رییس هیات فوتبال استان اردبیل نیز در این جلسه از بهره برداری استادیوم گرمی و مشگین از مدیر کل ورزش و جوانان استان تقدیر کرد و گفت:  در حال حاضر شاهد برگزاری مسابقات لیگ های استانی و شهرستانی در سطح استان هستیم که با ایجاد زیر ساخت های مناسب در رشته فوتبال شاهد رشد و توسعه این رشته خواهیم بود.

او اظهار کرد: در تمامی شهرستانها استعداد یابی رشته فوتبال انجام گرفت که در این استعداد یابی ۸۰۰ نفر شرکت کردند و از این تعداد ۱۰۰ نفر برای دوره استانی حاضر شدند و در نهایت از این تعداد ۱۵ نفر به طرح ملی معرفی شدند.

رئیس هیات فوتبال استان اردبیل ادامه داد: در ۱۵ پایه مسابقات فوتبال با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام گرفت و در حال حاضر شاهد برگزاری دور برگشت مسابقات لیگ استان هستیم.

او عنوان کرد: در استان اردبیل شاهد برگزاری دوره های مختلف مربیگری و داوری بصورت مجازی و عملی بودیم و تست آمادگی جسمانی داوران استان اردبیل هم جهت حضور در مسابقات فوتبال در تمامی سطوح انجام گرفته است.

همچنین صباغی، رئیس هیات شمشیر بازی استان اردبیل گفت: از اهم فعالیت این هیات برگزاری اردوی تیم ملی بزرگسالان در اسلحه اپه بود که به خوبی و با کیفیت بالا در سالن رضازاده برگزار شد.

او در خصوص بازیهای آسیایی عنوان کرد: ورزشکاران شایسته ای در استان اردبیل داریم که تلاش خواهیم کرد که دو نماینده در این بازی ها از جوانان پرانگیزه استان در رشته شمشیربازی حضور  داشته باشند.

رئیس هیات شمشیربازی استان ادامه داد: در بحث المپیاد ورزشی تیم شمشیربازی استان آماده حضور در المپیاد است و در صدد هستیم که تمرینات تیم را بصورت متمرکز در شهر اردبیل انجام دهیم .

او همچنین از کسب رتبه برتر و چهارم هیات شمشیربازی استان اردبیل در رتبه بندی کشوری هیات ها خبرداد. 

قاطع، رئیس هیات قایقرانی استان اردبیل نیز در سخنانی از ارائه تقویم سال ۱۴۰۰ به اداره کل خبر داد و گفت: با این تقویم تیم کاناپولو آقایان برای حضور در مسابقات اعزام خواهد شد و تیم های دیگر این هیات با آمادگی کامل و برگزاری تمرینات منظم در مسابقات آبهای آرام و... حضور  خواهند داشت.

او ادامه داد: تیم المپیاد استان اردبیل هم برای حضور در المپیاد ورزشی هم در بخش آقایان و هم بانوان آمادگی کامل را دارد و تمرینات این تیم هم بصورت منظم در مجتمع شورابیل در حال برگزاری است.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما