نیسان GT-R از معدود خودروهای اسپرت ژاپنی در بازار جهانی است که ضمن فراهم کردن تواناییهای نزدیک به سوپراسپرتهای ایتالیایی، قابلیت استفاده روزمره و هزینه نگهداری معقول دارد. نسل فعلی نیسان GT-R، چهارده سال پیش معرفی شد. این محصول همچنان با ظاهری وفادار به نسخهی اول تولید میشود و تغییر چهره اساسی نداشته است.
جدیدترین مدل GT-R با رنگهای ویژه مثل یشمی ملنیوم (Millennium Jade) و بنفش نیمهشب (Midnight Purple) تولید خواهد شد که سالها پیش برای نمونههایی از اسکایلاین R34 وجود داشت. همچنین ادوات فیبر کربن برای بال عقب و پوشش تجهیزات فنی زیر کاپوت، وجود دارد. نسخهی T- Spec بهعنوان یک مدل ویژه تولید میشود تا تزئینات اختصاصی، مثل رنگ طلایی برای قاب موتور و چرخها، کالیپرهای زرد و صندلیهای اسپرت با چرم آلکانترا متفاوت از نمونهی استاندارد فراهم کند.
مطابق معمول، پیشرانه مدل جدید تفاوتی با نسخهی قبل ندارد. موتور توئینتوربو شارژ ۳٫۸ لیتری V6 با قدرت ۵۶۵ اسب بخار روی T-spec نصب خواهد شد. انتظار میرفت نمونهی تقویتشده از این پیشرانه با قدرت ۷۰۰ اسب بخار ارائه شود؛ اما چنین نشد. بعضی منابع خبری احتمال میدهند آخرین سری نیسان GT-R در سال آینده، ۷۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد.
تنها ۱۰۰ دستگاه نیسان GT-R نسخهی T-spec تولید خواهد شد. از این تعداد، ۶۵ دستگاه با آستانه قیمت ۱۳۸,۴۹۰ دلار به آمریکا و کانادا اختصاص دارد.
نظر شما