شناسهٔ خبر: 49546861 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فاطمی‌امین: باید به یک برنامه مشترک بین وزارتخانه و فعالان اقتصادی رسید

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه به دنبال تصدی‌گری نیست، بلکه استفاده از مشورت بخش خصوصی در اولویت‌گذاری‌ها و قاعده‌گذاری‌ها را دنبال می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، «سید رضا فاطمی‌امین» امروز (سه‌شنبه) در خاتمه نشست با فعالان صنعت سیمان که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد، افزود: چهار اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت که باید به درستی انجام شود، اولویت گذاری بر طبق منابع و فرصت‌ها، تدوین قاعده‌ها برای بستر سازی حرکت بخش خصوصی و کسب و کارها، تسهیل کسب و کارها در این مسیر و نظارت است.

 وی بیان داشت: رویکرد ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای همه بخش‌ها این است که به یک برنامه مشترک بین این وزارتخانه و فعالان اقتصادی برسیم.

 فاطمی‌امین خاطرنشان‌کرد: به‌طور مثال در صنعت خودرو، صادرات، نساجی، سیمان، فولاد و غیره باید بدانیم که به چه اولویت‌ها و اهدافی در کوتاه مدت و میان مدت باید برسیم و چه اقدامات و سیاست‌های باید اجرایی شوند.

 وی ادامه داد: این برنامه‌ها را با ذینفعان به اشتراک خواهیم گذاشت و در ادامه از آنها می‌خواهیم تا متناسب با اهداف به ما برنامه بدهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در هفته جاری قیمت سیمان به وضعیت تعادلی رسید و از فعالان این صنعت تقدیر می‌کنم که با همکاری خوب خود این اقدام را رقم زدند.

بیشتر بخوانید:

  • نقش صادرات در تامین مواد اولیه تولید/ همت وزارت صمت در رفع موانع حوزه صادرات
  • بازگشت بیش از یک‌هزار و ۴۲۰ واحد تولیدی راکد و غیرفعال به چرخه فعالیت / اشتغال ۲۴ هزار نفر در کشور عملیاتی شد

نظر شما