شناسهٔ خبر: 49543829 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ماجرای گم شدن کوچه در میان مراکز خرید چیست؟

املاکی در میان های و هوی جنگ و گذشت زمان سالهاست به کوچه تبدیل شده و حالا مدعیانی دارد.

صاحب‌خبر -

ماجرای گم شدن کوچه در میان مراکز خرید چیست؟به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان؛ برخی مطالبه گران در شهر به دنبال علت تغییر کاربری یک ملک، جستجو درباره چرایی آن را خواستار شدند.

آنان می گویند: کوچه‌ای در میان مراکز خرید گم شده و شخصی قصد تملک غیر قانونی آن را دارد. این کوچه 

<div id="video-display-embed-code_6981030"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3214144/6981030?width=400&height=300"></script></div>

اما واقعا ماجرای این کوچه چیست؟ 

 کوچه ای که تابلوی شهید جوزای نام دارد، به گفته همین مطالبه گران حالا تبدیل به محل پخت غذای یک رستوران شده! و ای غیر قانونی است!!   

برای یافتن این چرایی و کنکاش موضوع باید از چند مرجع پیگیر مساله می شدیم. 

در تماس با دادگاه و رییس کمیسیون ماده ۱۰۰ خبردار شدیم مالک خود تقاضای پروانه ساخت قانونی کرده و هیچ موضوعی برای پیگیری در دادگاه و دادسرا نیست، پرونده باید به شهرداری ارجاع شود تا با توجه به قانون برای صدور پروانه ساخت اقدام شود.  

حتی پای موضوع به بازتاب هم کشیده شد و با شهردار منطقه یک آبادان این موضوع بررسی شد.  

اما محمد حسین حیاتی هم با استناد به طرح تفضیلی و اسناد موجود شخص مورد نظر را مالک دانست که تمامی اسنادش مطابق قانون است.

<div id="video-display-embed-code_6950918"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3214144/6950918?width=400&height=300"></script></div>
 
اما خبر آبادان همچنان از دیگر مراجع  این موضوع را پیگیر شد تا به رییس اداره ثبت اسناد و املاک آبادان رسید.
سیاوش جودکی هم گفت: همه اسنادِ مالک از سال ۱۳۱۷ مطابق قانون  است و حتی شخص همه عوارض شهرداری را هم پرداخت کرده است.  
از سویی مطابق تبصره ۸ ماده ۱۰۰ اصلاحی قانون شهرداری " املاکی که ساخت آن‌ها قبل از سال ۱۳۴۹ باشد نیاز به پایان کار ندارد. 
 
<div id="video-display-embed-code_6980921"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3214144/6980921?width=400&height=300"></script></div>
وی تاکید کرد: همه ۵۳ باب مغازه، موجود در سند و تحت مالکیت فرد مورد نظر است و این ملک که حالا تبدیل به کوچه شده در واقع راهرو‌هایی برای دسترسی این مغازه‌ها به یکدیگر بوده و البته تماما تحت مالکیت آن شخص است.  
 
جودکی این را هم خاطر نشان کرد که اگر شهرداری تصور می کند به این کوچه برای تردد نیاز دارد باید با ارائه طرح مطابق قانون نقشه خیابان را برای اصلاحیه ارائه کند و از باب حاکمیتی با پرداخت هزینه ملک آن را بعنوان طرح کوچه یا خیابان تملک کند. 

نظر شما