شناسهٔ خبر: 49542702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راه‌اندازی ۲۶ پایگاه اورژانس طی برنامه ششم در استان همدان

رئیس اورژانس استان همدان گفت: راه اندازی ۳۱ پایگاه اورژانس در این استان طی برنامه ششم توسعه کشور هدف گذاری شده بود که تاکنون ۲۶ پایگاه بهره برداری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر حبیب معصومی ،رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: با توجه به اینکه امسال سال پایانی برنامه ششم توسعه کشور است انتظار می‌شود پنج پایگاه نیز تکمیل و بهره برداری شود.

او اضافه کرد: ساختمان ۲ پایگاه اورژانس مشخص شده است، اما برای ساخت پایگاه اورژانس شهری همدان در جورقان، میدان رسالت و منطقه پرسی گاز تاکنون مکانی پیش بینی نشده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: شهر همدان دارای ۱۰ پایگاه اورژانس است که در صورت راه اندازی سه پایگاه دیگر میزان فشار وارده به نیرو‌ها کاهش یافته و آن‌ها بهتر می‌توانند به شهروندان خدمات ارائه دهند.

معصومی ادامه داد: برای راه اندازی پایگاه اورژانس در شهر جورقان رایزنی‌هایی با شهرداری و شورای شهر برای اختصاص مکان مناسب صورت گرفت که با تغییر شورا و شهردار این پیگیری‌ها نیمه تمام باقی ماند و دوباره باید این رایزنی‌ها از سر گرفته شود.

او یکی از مهمترین علل تاخیر در راه اندازی پایگاه‌های اورژانس را نبود نیروی انسانی توانمند و آموزش دیده دانست و گفت: هر پایگاه نیازمند ۶ نیروی انسانی است که هم اینک نیروی کاردان و کارشناس فوریت‌های پزشکی بیکار برای جذب در این مجموعه وجود ندارد.

 هم اینک ۶۲ پایگاه اورژانس در مناطق شهری و جاده‌های استان همدان به جز اسدآباد فعال هستند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

نظر شما