شناسهٔ خبر: 49538433 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

در صحن علنی:

مقتدایی:نمایندگان شبانه روز برای ملت کار می کنند/قالیباف:هیچ موضوعی واجب تر از پرداختن به طرح و لوایح در نشست علنی نیست

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده اصفهان مبنی بر اینکه اگر نمایندگان در رأی گیری صحن شرکت نمی کنند به معنای عدم فعالیت آن ها نیست چرا که نماینده ها شبانه روز برای ملت کار می کنند، گفت: باید بپذیریم که هیچ موضوعی واجب تر از پرداختن به طرح و لوایح در دستور صحن برای نمایندگان نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عباس مقتدایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 23 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی به استناد ماده 75 آئین نامه داخلی در تذکری، گفت: رئیس مجلس امروز در صحن چندین مرتبه گفتند که تعدادی از نمایندگان در رأی گیری شرکت نکردند، آقای رشیدی نیز در اعتراض به این امر به این موضوع اشاره کردند و نوعی مطلب را بیان کردند که نماینده های مردم وظیفه اصلی خود را انجام نمی دهند لذا از رئیس مجلس سوال می کنم که آیا دیشب را در مجلس ماندید یا به خانه رفتید؟ چون ما دیشب تا دیروقت به همراه آقایان نورمحمدی نماینده یزد، نقدعلی نماینده خمینی شهر و میرزایی نماینده اصفهان در مجلس ماندیم و نماز صبح را هم در مجلس خواندیم. نمایندگان استان کرمان و مازندران نیز تا پاسی از شب در مجلس کار می کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: نماینده های ملت شبانه روز کار می کنند و اگر کسی در رأی گیری شرکت نمی کند چون رأی اش منفی است و کار مهم تری انجام می دهد و یا با نماینده دیگری مذاکره می کند در رأی گیری شرکت نمی کند و به لحاظ قانونی می تواند این کار را انجام دهد.

وی یادآور شد: براساس بند 11 ماده 22 آئین نامه رئیس و هیات رئیسه باید شأن مجلس را رعایت کنند و براساس ماده 75 نیز نباید نسبت سوءیی به نماینده ای داده شود، ما بر سر کسی منت نمی گذاریم، نوکر ملت هستیم و افتخار ما هم نوکری است اما انتظار قول صحیح در مجلس داریم.

مقتدایی افزود: کمیسیون های مختلف مجلس از جمله کمیسیون اقتصادی، کشاورزی، اصل نود، امنیت ملی و ... در تلاشند تا مشکلات مردم را مرتفع کنند. اگر وضعیت سیمان درست شده یا واکسیناسیون تسریع پیدا کرده یا صف مرغ و گوشت و تخم مرغ کم شده به خاطر اصرار و تذکرات نمایندگان است و این واقعیت مجلس است.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر حفظ رعایت شأن مجلس و نمایندگان، گفت: ما نمایندگان تعهد دادیم که تمام وقت و توان خود را برای مردم بگذاریم.د

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: نکات مطرح شده به جا و درست است، انصافا شهادت می دهم که برخی از بزرگان شبانه روز کار می کنند، گزارش 170 جلسه در 3 روز برای رأی اعتماد به کابینه و بررسی برنامه ها در کمیسیون ها از ابتدای صبح تا پاسی از شب نشان از همین فشردگی کار نمایندگان است لذا منکر زحمات دوستان نیستیم. آقای جلالی نیز مقصودشان این موضوع نبود اما بپذیرید وقتی که در صحن هستید هیچ موضوعی واجب تر از پرداختن به طرح و لایحه در دستور نیست بنابراین چه موافق، مخالف و یا ممتنع نظر داشته باشیم اولویت ما پرداختن به موضوعات در دستور است، بله ما هم دیشب در مجلس ماندیم، اما اینکه بگوییم شب اینجا ماندیم و صبح در صحن نباشیم یا وظیفه مان را انجام ندهیم درست نیست./

پایان پیام

نظر شما