شناسهٔ خبر: 49538207 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بارش خفيف در مازندران و گيلان

صاحب‌خبر -
بارش خفيف در مازندران و گيلان
خبرگزاری آریا- کارشناس سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی جوی آرام برای بیشتر مناطق کشور از تداوم وزش باد و خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خانم فریبا گودرزی گفت: تا چند روز آینده آسمانی صاف و جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم می‌شود و فقط در استان‌های مازندران، غرب گلستان و گیلان، در چند روز آینده، بارش‌های خفیف، پیش‌بینی شده است.
وی افزود: از روز جمعه تا اوایل هفته آینده با شمالی‌شدن جریانات در سواحل دریای‌خزر، بارش باران، وزش باد شدید موقتی و کاهش دما برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان رخ می‌دهد. همجنین طی این مدت، دریای‌خزر نیز مواج و متلاطم می‌شود و ارتفاع موج بین یک تا 1/5 متر برآورد شده است که صیادان باید به این شرایط جوی توجه داشته باشند.
به گفته وی، از امروز تا پنجشنبه در برخی از ساعت‌ها در نوار شرقی کشور وزش باد و کاهش کیفیت هوا تداوم دارد که این وضعیت در خراسان‌جنوبی و سیستان‌وبلوچستان شدت بیشتری دارد و سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی خواهد شد.
کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: از امروز تا پایان هفته شرق دریای عمان و خلیج‌فارس، مواج و متلاطم است. تهران نیز طی امروز آسمانی صاف دارد که در برخی از ساعت‌ها وزش باد دارد. 35درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز پایتخت است.

نظر شما