شناسهٔ خبر: 49537277 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

جریمه ۲۲۸ هزار خودرو در تهران به دلیل مخدوشی پلاک

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ از تشخیص بیشتر پلاک‌های مخدوش شده توسط دوربین‌های ثبت تخلف خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، مصطفی موسوی‌پور جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ در بحث برخورد با تخلفات پوشش و مخدوش کردن پلاک خودرو گفت: در اسفند سال ۱۳۹۸ که کرونا شروع شد ۳۳۰ هزار و ۳۰۷ اعمال قانون مربوط به تخلفات پلاک داشتیم و درمجموع در سال ۱۳ هزار و ۸۳۷ مورد دستگاه خودرو نیز متوقف و به پارکینگ دلالت داده شده است.

سرهنگ موسوی پور بیان داشت: در سال ۱۳۹۹  که بحث کرونا مطرح شد، به انگیزه تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک ۵۷۲ هزار و ۵۸۷ مورد اعمال قانون  تخلفات پلاک داشتیم که نزدیک به ۷۳ درصد افزایش برخورد با این تخلف و اعمال قانون را شاهد بودیم.

او افزود: در زمینه توقیف نیز ۱۷ هزارو ۷۱۹ دستگاه خودرو متوقف و به پارکینگ انتقال داده شده‌اند که در این خصوص ۲۸ درصد افزایش توقیف در پارکینگ را داشته‌ایم.

وی گفت: در همین ۵ ماهه سال جاری ۲۲۸ هزار و ۳۶ مورد اعمال قانون مربوط به تخلفات پلاک را داشته‌ایم و ۵ هزار و ۷۵۰ مورد خودرو نیز به همین خاطر در پارکینگ متوقف شدند.

وی افزود: این آمار نشان نشان می‌دهد که در بحث افزایش انگیزه ارتکاب به این نوع جرم و تخلف در بحث محدودیت‌های کرونایی که در سال ۹۹ ایجاد شد، تخلفات نیز بیشتر شد. در خصوص  این موارد در بازه‌های زمانی طرح‌ را انجام می‌دهیم و به صورت گسترده و مثلا به‌مدت یک‌ هفته و ۱۰ روز همه توان پلیس راهور در این بخش اختصاص داده می‌شود.

وی بیان داشت: در محدوده‌های ورودی به طرح ترافیک و محدوده کاهش آلودگی هوا، قبل و بعد از دوربین آن تیم‌های ما مستقر می‌شوند. همچنین در بزرگراه‌ها و در شب تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ مستقر هستند و در این ۵ ماه ۱۴۳۸ مورد توقیف در شب داشتیم که با تخلفات برخورد شده است.

سرهنگ موسوی‌پور افزود: پوشش پلاک می‌تواند در محل رفع اثر شود. مانند راننده‌ای که پارچه‌ای چسبانده و وانتی که سپر را روی پلاک آورده یا راننده‌ای که صندوق را بالا برده است، پوشش پلاک اطلاق می‌شود و قابل رفع اثر در محل است. این متخلفان اعمال قانون و توجیه و از محل خارج می‌شوند.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: مخدوشی پلاک جرم محسوب می‌شود. مثلا عدد ۲ را ۳ می‌کنند. حالتی که اتفاق می‌افتد این است که خلافی خودرویی که مانند آن عدد تغییر یافته را نیز راننده متخلف باید بگیرد و آن را نیز پرداخت کند. یعنی خلافی دو خودرو را باید بگیرد و تسویه حساب انجام دهد و بعد اقدامات بعدی برای ترخیص خودرو انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای مخدوشی پلاک پرونده تشکیل شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

سرهنگ موسوی‌پور تاکید کرد: پلاک‌هایی که مخدوش می‌شوند  و تصاویر آنها برای ما ارسال می‌شود از طریق دسترسی به سامانه‌های پلیسی که داریم اصالت آن پلاک بررسی می‌شود.

وی گفت: ضمن اینکه شکایت ثبت و منع خدمات انجام می‌شود فرد متخلف قطعا باید به پارکینگ مراجعه کند و تسویه خلافی را باید انجام دهد. همچنین‌ متخلف به مقام قضایی معرفی می‌شود و بعد از آنکه از مقام محترم قضایی پاسخ را آورد نسبت به ترخیص خودرو وی اقدام می‌شود.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اکثر پلاک‌هایی که مخدوش می‌شوند، می توانیم آنها را بررسی کنیم و به اصالت پلاک برسیم.

برچسب‌ها:

نظر شما