شناسهٔ خبر: 49527496 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جلسه کابینه هفتادوهفتم لبنان با ميشل عون

نخستین جلسه اعضای کابینه هفتاد و هفتم لبنان با میشل عون برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بيروت، نخستین جلسه اعضای کابینه هفتاد و هفتم لبنان با میشل عون برگزار شد.

نخستین دستور کار این جلسه تدوین منشور دولت جدید برای ارائه به مجلس بود.
جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره اين جلسه گفت: به همکاری حداکثری با رئیس جمهور و مجلس برای حل مشکلات کشور تاکید می‌کنیم. اولویت ما پرداختن به نگرانی و دغدغه‌های مردم و جلوگیری از فروپاشی کشور است. دولت باید به حل بحران سوخت در فصل سرما و همچنین تامین خدمات پزشکی و دارویی برای شهروندان بپردازد.
سمیر حسن تحلیلگر سیاسی هم درباره گام بعدی دولت اظهار داشت: تشکیل دولت هنوز به مرحله‌ی پایانی یعنی رای اعتماد مجلس نرسیده است و همه منتظر تعیین زمان آن هستند، اما مهمترین نکته تایید کابینه از سوی رئیس جمهور و گذر از بحران ۱۳ ماهه استعفای دولت قبل و تثبیت اوضاع سیاسی بود. سخنان قاطع دبیرکل حزب الله نقشه کلیدی در شکل گیری این دولت داشت.
وزارت دارایی لبنان هم اعلام کرد: قرار است صندوق بین المللی پول یک میلیارد و ۱۳۵ میلیون دلار در قالب بودجه‌ی اضطراری به بانک مرکزی این کشور کمک کند.
تحلیلگران لبنانی مهمترین عامل تشکیل دولت این کشور را سخنان دبیرکل حزب الله در افشاگری و خنثی کردن توطئه‌های آمریکا و سعودی‌ها می‌دانند.
امشب هم سید حسن نصرالله ساعت ۲۲ به وقت تهران درباره شکسته شدن محاصره اقتصادی آمریکا در منطقه و تحولات لبنان بعد از تشکیل دولت سخنرانی می‌کند.

<div id="video-display-embed-code_6978276"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3219877/6978276?width=350&height=250"></script></div>

با صداها:
۱/ جورج قرداحی – وزیر اطلاع رسانی لبنان
۲/ سمیر حسن - تحلیلگر سیاسی
۳/ شهروند لبنانی

لبنان: حسن عظيم زاده

نظر شما