شناسهٔ خبر: 49523071 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

در برنامه " رادیو ساعتی" سیمای مرکز اردبیل عنوان شد؛

تضمین سلامت دانش آموزان و فرهنگیان در اولویت آموزش و پرورش است

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل در بازگشایی مدارس تابع تصمیمات ستاد ملی پیشگیری از کرونا هستیم، گفت: تضمین سلامت دانش آموزان و فرهنگیان در اولویت آموزش و پرورش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، منصور صاحب که در در برنامه " رادیو ساعتی" سیمای مرکز اردبیل حضور پیدا کرده بود، با اشاره به شعار تحصیلی 1401-1400 با عنوان" استمرار آموزش، ارتقا کیفیت و تضمین سلامت"اظهار داشت: آموزش و پرورش استان اردبیل، آمادگی کامل برای شروع شایسته سال تحصیلی پیش رو در هر سه حالت، " حضوری، غیر حضوری و ترکیبی" را دارد.

صاحب با بیان اینکه به مدیران واحد های آموزشی مبنی بر تشکیل کمیته سلامت و اتخاذ تصمیمات لازم قبل و بعد از بازگشایی مدارس تاکید شده است، یادآوری کرد: 18 هزارو 500 نفر از فرهنگیان تا 21 شهریور ماه دوز اول واکسن کرونا را دریافت نموده اند و طبق برنامه ریزی ها لازم تا قبل از شروع سالتحصیلی تمامی فرهنگیان واکسیناسیون خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از امروز دستورالعمل‌های جامع بهداشتی به کلیه نواحی و مناطق آموزش و پرورش و در روزهای آینده به مدارس ابلاغ خواهد شد تا در آستانه شروع سال تحصیلی با در نظر گرفتن این دستورالعمل بتوانیم شرایط مناسب تحصیل حضوری دانش‌آموزان را به تدریج در مدارس فراهم کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل همچنین بیان داشت: از ماه‌ها پیش تدارک لازم برای شروع سال تحصیلی در نظر گرفته شده که در کنار ثبت‌نام دانش‌آموزان، تهیه و توزیع کتب درسی و سازماندهی نیروی انسانی، سعی شد تا تجهیزات و امکانات مناسب ورزشی و بهداشتی نیز در اختیار واحدهای آموزشی قرار گیرد.

منصور صاحب ارزش این تجهیزات ورزشی و بهداشتی تهیه شده را یک میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با هدف تأمین سلامت، رفاه، تندرستی و نشاط نسل آینده سعی کردیم از منابع اعتبارات استانی و ملی این تجهیزات و امکانات ورزشی و بهداشتی را تهیه و در اختیار ۱۹ناحیه و منطقه آموزش و پرورش قرار دهیم تا مورد استفاده دانش‌آموزان قرار گیرد.

صاحب همچنین گفت: در جریان سالتحصیلی 1400-1399 نیز مبلغ بالغ بر 2.3 میلیارد تومان در بین 85 واحد اموزشی توزیع گردید تا بهسازی و تعمیرات لازم سرویس های بهداشتی موردنظر انجام پذیرد.

وی در پایان از مانور بازگشایی مدارس برای برای آمادگی بیشتر روز 24 شهریورماه در سراسر استان اجرا خواهد شد.

نظر شما