شناسهٔ خبر: 49520952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی از پوستر همایش ملی روز شعر و ادب فارسی در تبریز

خبرگزاری صداوسیما

از پوستر همایش ملی روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین شهریار در مقبره الشعرای تبریز رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم، از برگزاری همایش ملی روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار در ۲۶ شهریور در تبریز خبر داد.

 ناظمی ادامه داد: در این روز آیین بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی و استاد شهریار با حضور فرهیختگان و علاقمندان حوزه ادبیات در مقبره الشعرای تبریز که مدفن چهارصد شاعر و عارف نامی است برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه شعر و ادب در فرهنگ مردم ایران اظهار کرد: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی کشور  ۲۷شهریور، سالروز درگذشت محمد حسین بهجت تبریزی به نام روز ملی شعر و ادب گنجانده شده و این نامگذاری به دلیل پیوند عمیق شعر و ادب با زندگی ایرانیان و مقام بزرگ استاد شهریار است و برای ما افتخار بزرگی محسوب می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: در طی دو سال گذشته محدودیت‌های کرونایی باعث کم رونق برگزار شدن آیین‌های این روز شده بود، اما امسال سعی خواهیم کرد برنامه‌ای در خور شأن این روز برگزار کنیم.

قاسم ناظمی ادامه داد: شعر در فرهنگ ما یک شناسنامه است و شاید هیچ ملتی به اندازه ما با شعر مانوس نبوده است. یک بخش فرهنگ، معارف معنوی و دینی ما با شعر بیان شده است و اینگونه آثار که با زبان شعر عرضه شده اهمیت شعر فارسی را نشان می‌دهد.

وی گفت: مقبره الشعرا مرکز فرهنگ جهانی برای ادبیات است، شایسته نیست وضعیت این مرکز اینگونه باشد چرا که جزو طرحهای ملی قلمداد شده و اعتباری برای آن اختصاص پیدا کرده است و باید سامان دهی شود.

۲۷ شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، بزرگترین شاعر تاریخ معاصر ایران، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ملی شعر و ادب فارسی نامیده شده است.
استاد شهریار سال ١٢٨٥ هجری خورشیدی در تبریز متولد شد و ۲۷ شهریور ۱۳۶۷ چشم از جهان فرو بست.

 

نظر شما