شناسهٔ خبر: 49515016 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

ضیف الله الشامی:

انگلیس درصدد اجرای توطئه‌ در یمن است

ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن گفت: انگلیس درصدد اجرای توطئه‌ای بسیار جدی در یمن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن یکی از سیاست‌های استعماری گذشته و حال انگلیس را تلاش برای نفوذ میان ملت‌ها توصیف و در عین حال تصریح کرد: انگلیس تماس‌های رهبران سیاسی و مردمی را رصد می‌کند و درصدد اجرای توطئه‌ای بسیار جدی در یمن است.

انگلیس از طریق شبکه کابلیِ زیر دریا به جاسوسی از کشتی‌های پهلو گرفته در سواحل شهر الغیظه در استان المهره ادامه می‌دهد. فعالان سیاسی این اقدام را تجاوز و در ردیف اقدامات خصمانه علیه ملت یمن می‌دانند.

یحیی الشرعی، خبرنگار الاتجاه از صنعا گزارش داد: پیشینه سیاه انگلیس در اذهان ملت‌های سراسر جهان به ویژه ملت‌های عرب ثبت است. هر بلایی که بر سر منطقه می‌آید، ردپای انگلیس در آن مشهود است. انگلیس هم اکنون به شیوه مرسوم خود که در آن کارکشته است، یعنی جاسوسی، در بخشی از صحنه تجاوز به یمن ظاهر شده است. بنابراعلام منابع ویژه، انگلیس در استان المهره از طریق شبکه کابلیِ زیر دریا از چند کشتی جاسوسی می‌کند.

احمد القنع‏، وزیر مشاور {امور آشتی و گفتگوی ملی} دولت نجات ملی یمن به خبرنگار الاتجاه گفت: اشغالگران و پیش از آن‌ها انگلیس به دنبال تخریب زیرساخت‌های نظامی و اطلاعاتی هستند. هدف آنان شنود تماس‌ها برای ورود آسان به استان‌ها و اشغال یا اقدام نظامی در آن‌ها است.

خبرنگار الاتجاه افزود: مسئولان و سیاستمداران این اقدام را نقض حاکمیت یمن و غیرقانونی توصیف کردند. به گفته منابع مذکور، انگلیس تمام اطلاعات شرکت مخابرات یمن را در اختیار دارد. این بدین معناست که سرتاسر یمن تحت کنترل، نظارت و جاسوسی است.

ضیف الله الشامی، وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن به خبرنگار الاتجاه گفت: یکی از سیاست‌های استعماری گذشته و حال انگلیس تلاش تدریجی برای نفوذ گسترده میان ملت‌ها است. انگلیس هم اکنون تلاش می‌کند میان مردم نفوذ کند. تماس‌های رهبران سیاسی و مردمی را رصد می‌کند و درصدد اجرای توطئه‌ای بسیار جدی است. انگلیس امروز به توطئه چینی علیه یمن ورود کرده است‎؛ زیرا بخشی از تجاوز به ملت یمن است.

خبرنگار الاتجاه گزارش داد: این اقدامات پس از آن صورت می‌گیرد که نیرو‌های امنیتی صنعا از بازداشت یک گروهک جاسوسی خبر دادند که بنا به اعتراف اعضای آن برای کشور‌های عضو ائتلاف متجاوز به یمن جاسوسی می‌کردند. این موضوع نشان می‌دهد انگلیس بازی بررسی شده و روشمندی را پیاده می‌کند که در ردیف اقدامات خصمانه و غیرقانونی علیه ملت یمن قرار دارد.

خبرنگار الاتجاه در پایان گزارش داد: شیوه‌ها و اقدامات اینچنینی انگلیس، اذعان بر این است که تمام برگ‌های برنده این کشور رو شده و دیگر راهی جز جاسوسی نمانده است./۹۸۸/

منبع: تلویزیون الاتجاه

برچسب‌ها:

نظر شما