شناسهٔ خبر: 49514662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نوری قزلجه در گفت‌وگو با ایلنا:

توصیه به صبوری مردم درخصوص مشکلات ضروی، خیلی مفهوم ندارد/ جامعه از دولت انتظار اجرای برنامه‌های فوری و تحقق وعده‌های کوتاه‌مدت را دارد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: آنچه که امروز مورد انتظار مردم است آن قسمت اول برنامه‌هاست که از نظر دولت هم فوری محسوب می‌شدند و مردم انتظار دارند که آن‌ها برطرف شود وگرنه این انتظار وجود ندارد که مثلا دولت در عرض یک ماه رشد اقتصادی را ۲-۳ درصد بهبود دهد.

صاحب‌خبر -

غلامرضا نوری نماینده بستان‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص این مساله که «دولت با وعده‌ حل مشکلات به مردم وارد عرصه شد و کار را برعهده گرفت و اکنون حامیان و اعضای دولت مردم را به صبوری توصیه می‌کنند»، گفت: دولت برنامه‌هایی که ارائه کرده بود در سه تیپ بود؛ نخست برنامه‌های کوتاه‌مدت آنی و فوری که شامل برنامه‌های ضروری با اثربخشی در زمان کوتاه‌ می‌شد، دوم برنامه‌های میان‌مدت و سوم برنامه‌های بلندمدت. این‌ها سه نوع برنامه‌ای بود که دولت ارائه کرد.

وی ادامه داد: طبیعتا آنچه که امروز مورد انتظار مردم است آن قسمت اول برنامه‌هاست که از نظر دولت هم فوری محسوب می‌شدند و مردم انتظار دارند که آن‌ها برطرف شود وگرنه این انتظار وجود ندارد که مثلا دولت در عرض یک ماه رشد اقتصادی ۲-۳ را درصد بهبود بدهد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در تشریح این برنامه‌های ضروری و آنی، اظهار داشت: بعضی از اقدامات مانند تقویت نظارت‌ها، کنترل بازار و تعیین تکلیف مذاکرات مربوط به احیای برجام و تصمیم‌های دیگری که به نوعی فوری تلقی شوند و نتایج این‌ها هم به سرعت حاصل شود به ویژه در خصوص کنترل قیمت‌ها، نظارت بر قیمت‌ها و تنظیم بازار مورد انتظار مردم است.

وی افزود: مردم الان بیشتر از گرانی‌ها و موضوعات معیشتی گله‌مند هستند، به ویژه در مورد واکسن که یکی از کارهای ضروری و فوری است و توصیه به صبوری در خصوص این موضوعات خیلی مفهوم ندارد؛ چراکه مردم همانطور که از دولت هم وعده گرفتند و شنیدند، انتظار دارند که این‌ها زودتر سامان پیدا کند.

نوری ادامه داد: اما خب برنامه‌های بلندمدت طبیعی است که زمان‌بر است و حتما مردم هم درخواستی نسبت به آن‌ها ندارند اما مباحث معیشتی و همینطور مساله واکسیناسیون از جمله ضروریات است که مردم آن را مطالبه می‌کنند.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی درخصوص واردات واکسن و مباحثی که درخصوص نوع واکسن‌ها وجود دارد، اظهار داشت: من اطلاعی از جزئیات مقدار واردات و یا اسامی و نوع واکسن‌ها ندارم اما به نظر من هر نوعی از واکسن که امکان واردات آن وجود دارد و درصدی از ایمنی را می‌تواند برای مردم ایجاد کند، بدون درنظر گرفتن اسم آن باید وارد شود تا شاهد کنترل وضعیت بیماری و از همه مهم‌تر کاهش نرخ فوتی‌های کرونا شود.

نظر شما