شناسهٔ خبر: 49508268 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رمزگشایی اسرای فلسطینی از بزرگترین گاو صندوق صهیونیستی

با وجود اینکه رژیم صهیونیستی به احتمال زیاد با بهره گیری از نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان توانست 4نفر از 6 نفر از اسرای فراری فلسطینی را دوباره بازداشت کند اما به اعتقاد اغلب کارشناسان این مسئله از اهمیت فرار اسرای فلسطینی نمی کاهد. 

صاحب‌خبر -

به لحاظ فنی 6 نفر  اسیر فلسطینی از زندانی فرار کردند که به لحاظ شرایط پیچیده امنیتی به گاو صندوق معروف بود که امکان رمز گشایی از آن در شرایط عادی وجود نداشت اما 6 اسیر فلسطینی  که به همراه 400 نفر دیگر بنا بود تا آخر عمرشان در این زندان باقی بمانند بلاخره توانستند  این گاو صندوق را باز و حداقل برای چند روز از این زندان فرار و شوک بزرگی را به دستگاه و توان امنیتی این رژیم وارد کنند. 
بعد از شکست های نظامی که رژیم صهیونیستی در جریان جنگ های مختلف از جمله عملیات شمسیر قدس متحمل شده بود دستگاه امنیتی این رژیم هنوز طعم شکست را تا پیش از فرار بزرگ اسرای فلسطینی نچشیده بود اما این فرار شوک بزرگی به دستگاه و سرویس اطلاعاتی و امنیتی آن وارد,  همچنانکه شکست نظامی رژیم صهیونیستی زمینه را برای شکست های بعدی فراهم کرد. از این رو این امید تقویت شده است که از این پس دومینوی شکست های امنیتی رژیم صهیونیستی نیز شروع خواهد شد. 
همچنین این واقعه نشان داد که مقاومت در مخوف ترین و امنیتی ترین زندان های رژیم صهیونیستی هم ادامه دارد و کسانی که به باور صهیونیست ها به حبس ابد محکوم شده و تا آخر عمر خود بنا بود در زندان بمانند یکی از شاهکارترین عملیات ها را  آن هم داخل زندان رقم زده اند. 
تقارن این عملیات با شکست های سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی در سایر حلقه های محور مقاومت بخصوص در شکست حصر اقتصادی و سوختی لبنان و سوریه با ابتکار حزب الله  بر اهمیت و ابعاد منطقه ای آن افزود. همچنین با این عملیات بزرگ بار دیگر موضوع فلسطین یکبار دیگر از حاشیه به متن آمد و در بطن و مرکزیت تحولات قرار گرفت حال آن که رژیم صهیونیستی بخصوص در زمان نتانیاهو تمام تلاش خود را بکار گرفته بود که مسئله فلسطین را برای همیشه از متن به حاشیه براند. 
دستاورد دیگر این عملیات برای خود زندانیان بود که از اولویت خارج شده بود و همین مسئله امکان هرگونه برخورد را برای این رژیم فراهم می کرد چرا که این رژیم کنوانسیون های ژنو را نمی پذیرد و متعاقب آن زندانیان فلسطینی را اسیر نمی پندارد و با زدن برچسب تروریستی امکان هرگونه آزار و شکنجه را برای خود فراهم می کند. اما با عملیات اخیر موضوع و سرنوشت زندانیان بار دیگر در کانون توجهات قرار گرفت و حتی باب جدیدی برای مبادله زندانیان گشوده است که به یقین آزادی معماران فرار بزرگ جزو آنها خواهند بود چرا که در غیر این صورت این رژیم موفق به آزادی 4 اسیر خود از دست حماس نخواهد شد. 
---------------------------------------------
احمد کاظم زاده

نظر شما