شناسهٔ خبر: 49508242 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در ادامه اعتراضات ضد متجاوزان و مزدوران عربستان

تظاهرات اعتراضی علیه مزدوران سعودی در مُکَلّای یمن

معترضان خشمیگن خیابان‌های اصلی شهر مکلای یمن را با آتش زدن لاستیک بستند و جریان عبور و مرور را مختل کردند و بهبود اوضاع را خواستار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، شهر مُکَلّا در شرق یمن که تحت سیطره نیرو‌های منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) و ائتلاف متجاوز سعودی قرار دارد، روز یکشنبه شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به وخامت اوضاع معیشتی و خدماتی این شهر بود.

<div id="video-display-embed-code_6974094"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3218975/6974094?width=350&height=250"></script></div>

منابع محلی با بیان این خبر افزودند، معترضان خشمیگن خیابان‌های اصلی شهر مکلا را با آتش زدن لاستیک بستند و جریان عبور و مرور را مختل کردند و بهبود اوضاع را خواستار شدند.
این در حالی است که قیمت کالا‌ها در یمن همچنان صعودی و ارزش ریال یمنی در مقابل دلار مرتب در حال کاهش بوده و جریان برق نیز قطع است.

گفتنی است، تداوم بحران اقتصادی، افزایش قیمت مواد غذایی و خدمات اساسی در استان‌های یمن که در اشغال متجاوزان و مزدورانشان است، موجب خشم ساکنان این مناطق شده است.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند، فروپاشی قیمت ارز داخلی و افت قدرت خرید مردم نتیجه طبیعی سیاست‌های ویرانگر اقتصادی است که در جدیدترین حلقه آن می‌توان به چاپ خارج از قانون بیش از پنج تریلیون ریال یمن و تزریق آن به بازار عدن و مکلا اشاره کرد. بر اساس اخبار رسیده، اسکناس‌های بی پشتوانه جدید، از عربستان با هواپیما‌های نظامی به فرودگاه سیئون منتقل و به صورت مستقیم میان مزدوران توزیع شد تا این مسئله موجب شود یک دلار آمریکا در یمن بیش از هزار ریال یمن در بازار معامله شود.

به نظر می‌رسد اجرای سیاست‌های ویرانگر اقتصادی و ریزش ارزش پول داخلی یمن روی دیگر تجاوز عربستان به یمن است، ریاض برای اجرای این سیاست از مزدوران و عوامل خود در یمن بهره جست تا مردم یمن را با اهرم فشار اقتصادی به زانو در آورد.

 

نظر شما