شناسهٔ خبر: 49507486 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرکل آژانس انرژی اتمی اعلام کرد

گروسی: سفر بسیار سازنده‌ای به ایران داشتم

خبرگزاری صداوسیما

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از تهران گفت: من سفر بسیار سازنده‌ای به ایران داشتم و در مسیر خوبی درحال حرکت به جلو هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از وین، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از تهران شامگاه امشب در فرودگاه وین در مصاحبه با خبرنگاران گفت: من سفر بسیار سازنده‌ای به ایران داشتم و در مسیر خوبی درحال حرکت به جلو هستیم.
رافائل گروسی افزود: نگرانی اول من این بود که ما یک توقف خط ارتباطی داشتیم که این حل شد. ما حالا قادر هستیم که اطلاعات مورد نیاز را حفظ کنیم و این تداوم اطلاعات را داشته باشیم تا زمانی که برجام دوباره احیا شود؛ ما می‌توانیم اطلاعات خود را بازسازی کنیم و اکنون عناصر فنی برای اینکار را داریم.
وی تاکید کرد مسایل پادمانی باید حل شوند و برای این کار لازم است که با دولت جدید بنشینیم و گفتگو کنیم. من دعوت شده ام که دوباره به ایران بروم و در این مورد با مقامات بلند پایه ایران صحبت کنم.
وی در عین حال افزود: من توافق‌هایی با دولت قبلی داشته ام؛ ولی اکنون لازم است که با دولت جدید وارد مذاکره شوم.
گروسی گفت: ما موفق شدیم که فوری‌ترین مساله یعنی از دست رفتن قریب الوقوع اطلاعات آژانس را برطرف کنیم و این به ما اجازه خواهد داد بتوانیم استمرار اطلاعات را تضمین کنیم.
وی افزود: من اطلاعات تکمیلی حاصل از این سفر را به شورای حکام اعلام کردم و شورای حکام این اطلاعات جدید را دریافت کرده است و این بستگی به شورای حکام دارد که چه تصمیمی بگیرد.
گروسی تصریح کرد: این یک راه حل دائمی نیست بلکه اقدامی است که به دیپلماسی زمان می‌دهد بدون آنکه آژانس اطلاعات اساسی را که نیاز دارد از دست بدهد.

نظر شما