شناسهٔ خبر: 49506582 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

معاون رئیس حماس در کرانه باختری:

قهرمانان تونل آزادی یک پیروزی راهبردی محقق کردند/ هرگز اسیران خود را در زندانهای اشغالگران تنها نخواهیم گذاشت/ شب و روز برای تحقق وحدت ملی تلاش می کنیم

معاون رئیس جنبش حماس در کرانه باختری، عملیات موفقیت آمیز شش اسیر فلسطینی در فرار از زندان مستحکم جلبوع را پیروزی استراتژیک توصیف کرد، هر چند به گفته وی، بازداشت مجدد آنها به سبب شرایط بسیار پیچیده مناطق اشغالی و کرانه باختری دور از انتظار نبوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم،زاهر جبارین گفت پیروزی و موفقیتی که شش اسیر توانستند با فرار واقعی از زندان جلبوع محقق کنند، یک پیروزی استراتژیک به شمار می رود و این حقیقت را مورد تاکید قرار داد که اشغالگران نمی توانند در این سرزمین باقی بمانند.

 

جبارین خاطر نشان کرد از همان لحظه خروج این شش قهرمان از زندان پیش بینی می شد به سبب وضعیت امنیتی بسیار پیچیده در داخل مناطق اشغالی و کرانه باختری مجددا بازداشت شوند، اما با وجود این مساله، تصویر پیروزی نزد ملت فلسطین و به طور خاص نزد اسیران محقق شد.

 

وی گفت فلسطینیان داخل اراضی اشغالی 1948 ثابت کردند که جزئی اصیل از ملت مبارز فلسطین هستند و تمام شایعات مبنی بر اینکه آنها نیروهای مقاومت را تحویل داده اند، با هدف ایجاد شکاف میان عناصر تشکیل دهنده ملت فلسطین مطرح شده است.

 

جبارین خاطر نشان کرد ما هرگز اسیران را در زندانهای اشغالگران تنها نخواهیم گذاشت و گروههای مقاومت همانطور که در نبرد شمشیر قدس متحد بودند، همواره در رویارویی با اشغالگران متحد هستند.

 

وی تصریح کرد مساله اسیران برای تمام گروههای مقاومت یک مساله مقدس به شمار می رود و جنبش حماس به طرف مصری ابلاغ کرد که هرگز اجازه تعدی به اسیران را در زندانها نخواهد داد و این جنبش برای پرداخت هرگونه هزینه آماده است.

 

معاون رئیس حماس در کرانه باختری گفت حماس پرونده مبادله را از طریق کمیته مربوط به کمیته اجرایی دنبال می کند که یک پرونده بسیار سری و حساس است و پیشنهادی به اشغالگران ارائه شده و منتظر پاسخ آنهاست و وقت کشی اشغالگران با هدف انداختن توپ در زمین فلسطینیان است تا از مسئولیت خود در برابر ملتشان شانه خالی کنند.

 

وی همچنین گفت حماس موضع خود را به صراحت در خصوص وحدت ملی بیان کرده و شب و روز برای بازیابی وحدت ملت فلسطین تلاش می کند.

 

وی در عین حال افزود حماس هرگز شرطی را برای تحقق وحدت ملی نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام/ر.ی/

نظر شما