شناسهٔ خبر: 49486260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

با حضور شخصیت های کشوری و استانی؛

کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله مدنی دومین شهید محراب در همدان برگزار شد

همدان – خبرنگار روزنامه جمله همزمان با چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیداسدالله مدنی دومین شهید محراب در کنکره ملی این عالم و مجاهد نستوه در همدان برگزار شد. در این مراسم که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، «علی آقامحمدی» عضو تشخیص مصلحت نظام، نماینده ولی فقیه در استان […]

صاحب‌خبر -

همدان – خبرنگار روزنامه جمله
همزمان با چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیداسدالله مدنی دومین شهید محراب در کنکره ملی این عالم و مجاهد نستوه در همدان برگزار شد.
در این مراسم که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، «علی آقامحمدی» عضو تشخیص مصلحت نظام، نماینده ولی فقیه در استان همدان وامام جمعه همدان و جمعی از اساتید دانشگاهی، طلاب و علمای حوزه علمیه و فرهیختگان از کشور و مسئولان استان همدان برگزار شد، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در رابطه با شخصیت آیت الله سید اسدالله مدنی با بیان اینکه شهید مدنی به عنوان الگو و اسوه‌ای برای روحانیون است، گفت: آیت الله مدنی با تاسیس نهادهای گوناگون پا را از عرصه دینی فراتر نهاد و وارد مسائل اجتماعی شد که البته انتظار جامعه از شخصیت‌های دینی و مذهبی نیز همین است.
محمد علی زلفی گل اظهار داشت: روحانیت همواره پناهگاه امن مردم و حافظ سرمایه‌های نظام بوده و هستند: در همین ارتباط شهید مدنی دارای ویژگی‌های ممتاز و منحصر بفردی بود که هیچگاه فراموش نخواهد شد. وی خاطرنشان کرد: حوزویان، فرهیختگان و دانشگاهیان باید با تاسی از این شهید محراب برای پرورش افکار نسل جوان و نوجوان کشور تلاش و کوشش کنند و زمینه همراهی اقشار مختلف برای فراهم کردن بستر رشد، توسعه و اعتلای ایران اسلامی را فراهم کنند.
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور دیگر سخنران این مراسم بود. وی آیت الله شهید سید اسدالله مدنی را ذخیره معنوی و فرهنگی برای کشور دانست و گفت: در گام دوم انقلاب به شدت نیازمند رجوع به دیدگاه‌ها و اندیشه‌های این ذخیره ارزشمند انقلاب هستیم.
حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با قدردانی از برگزاری این کنگره ملی، گفت: شهید محراب لفظی زیبا است که نصیب انسان‌های بزرگ می‌شود و آیت الله مدنی به واقع میراث معنوی انقلاب است. وی افزود: شهید مدنی محور و از کانون‌های اصلی تربیت مجاهدان بود که در محراب عشق و در نماز جمعه و در مقام امام جمعه به شهادت رسید.
حجت‌الاسلام علی اکبری خاطرنشان کرد: جفای بزرگی به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب شده که بهره کافی از این ذخایر معنوی و فرهنگی نبرده‌اند و آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی باید این مهم را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دهند تا زمینه آشنایی بیش از پیش جوانان و نوجوانان کشور با شخصیت‌های ارزشمندی همچون شهید مدنی فراهم شود.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره جبرانی برای این تاخیر است که باید بهره کافی را از این حرکت ارزشمند ببریم، گفت: شهدای محراب، نقطه تلاقی ایمان و علم هستند و این ترکیب بدیع و ممتاز به شایستگی برازنده آیت الله مدنی است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیر در این مراسم گفت : آیت الله شهید مدنی یک مجتهد انقلابی بود که در عرصه‌های اجتماعی نیز فعالیت بسیار گسترده و چشمگیری داشت. حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی افزود: تبیین و تشریح ابعاد شخصیتی و رفتاری علما و اندیشمندانی همچون آیت الله مدنی در واقع تبلیغ دین مبین اسلام است.
وی اظهار داشت: موسسه شهید محراب آیت الله مدنی زحمات زیادی برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره کشید و برگزاری این رویداد مهم فرهنگی نتیجه تلاش و همت همه مسئولان استان همدان است. وی گفت: دبیرخانه این کنگره از سال ۱۳۹۹ با همکاری دستگاه‌های فرهنگی در استان همدان تشکیل شد و پس از آن نیز شورای سیاست‌گذاری کنگره با مدیریت رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور فعالیت خود را آغاز کرد.
شایان ذکر است رونمایی از تندیس آیت الله مدنی، مرمت بیت این عالم فرزانه در شهر همدان و چاپ و نشر مقاله‌های ارائه شده به کنگره و تجمیع آثار این علم فرهیخته در اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب و بهره‌برداری از چند طرح عمرانی در مناطق مختلف شهر همدان و انتشار زندگی نامه وی برخی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در برگزاری کنگره ملی آیت الله مدنی است. همچنین در این مراسم از تمبر اختصاصی آیت الله مدنی و چاپ و نشر هفت عنوان کتاب با موضوع این عالم ربانی رونمایی شد.

نظر شما