شناسهٔ خبر: 49478669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روند بستری بیماران کرونایی در مازندران کاهشی است

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران با بیان اینکه روند بیماری در هفته‌های اخیر رو به کاهش است، گفت: میزان بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا به یک سوم دوران پیک پنجم رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدعباس موسوی با بیان اینکه روند بیماری در هفته‌های اخیر رو به کاهش است، اظهار کرد: میزان بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا به یک سوم دوران پیک پنجم رسیده که البته الان تداوم این امر هدف اصلی دست اندرکاران استانی است. 

وی افزود: تا به روند قابل اطمینان و ثابت در واکسیناسیون دست نیافتیم باید کماکان مراقبت‌های بهداشتی مثل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی مناسب، دوری از تجمع در فضای بسته باید در دستور کار همه مردم، مدیران و کارمندان نهاد‌های دولتی و خصوصی باشد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون مناسب بوده و در حال حاضر واکسیناسیون دانشجویان در دستور کار است، گفت: تاکنون ۴۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان حداقل یک دز واکسن را دریافت کردند و به ۲۸ درصد از شهروندان هم به طور کامل واکسینه شدند. 

موسوی یادآور شد: به طور متوسط روزی ۵۰ هزار دز واکسن در مراکز ارائه و تزریق می‌شود که خوشبختانه عمده افرادی که در صف دز دوم بودند، واکسن خود را دریافت کردند که در این امر نهاد‌های مختلفی نظیر سپاه و بسیج در این راه کمک زیادی کردند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

نظر شما