شناسهٔ خبر: 49476489 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

پیکر مرحوم رحیم‌پور ازغدی در حرم مطهر رضوی خاکسپاری شد

اقتصاد ایران: مشهد-پیکر مرحوم رحیم‌پور ازغدی پس از طواف در حرم مطهر رضوی در جوار امام مهربانیها آرام گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، پیکر یار دیرین امام و رهبری، نویسنده عدالتخواه و منتقد انقلابی، حاج حیدرتشییع و خاکسپاری پیکر مرحوم رحیم‌پور ازغدی در حرم مطهر رضوی رحیم پور ازغدی با حضور نماینده ولی فقیه، تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان استان و مشهد در صحن کوثر حرم مطهر رضوی تشییع شد.

پس از طواف و اقامه نماز میت توسط آیت الله سیدان، پیکر مرحوم حیدر رحیم پور ازغدی در رواق دارالحجه حرم رضوی به خاک سپرده شد. حاج حیدر رحیم پور ازغدی در سن ۸۹سالگی به علت نارسایی قلبی دار فانی را وداع گفت.

وی متولد۱۳۱۱ در مشهد مقدس از مبارزان سیاسی در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت و از فعالان نام‌آشنای انقلاب اسلامی و از یاران دیرین رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حاج حیدر رحیم پور ازغدی

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درگذشت پدر آقای حسن رحیم پور ازغدی را تسلیت گفتند.

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای حسن رحیم پور ازغدی، دانشمند متفکر، دام بقائه
درگذشت پدر گرامی آن جناب، مرحوم آقای حاج حیدر آقارحیم پور رحمة الله علیه را به شما و والده‌ی گرامی و دیگر بازماندگان محترم و همه دوستان و همفکران آن مرحوم تسلیت عرض می کنم.
 
سال‌های متمادی تلاش صادقانه‌ی برخاسته از غیرت دینی و انگیزه‌ی تحقق احکام و معارف اسلامی، نمایشگر بخش مهم زندگی آن مرحوم است و این موجب رضا و رحمت الهی و علّو درجات اخروی ایشان خواهد بود ان شاءالله. دوام توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
 
سیدعلی خامنه‌ای
۱۹ شهریور ۱۴۰۰

نظر شما