شناسهٔ خبر: 49475241 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وقتی مسئولان با مردم صادق باشند جلوی تخلفات گرفته می‌شود

فعال سیاسی اصولگرا درباره اهمیت موضوع اعتماد عمومی نکاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

شهاب الدین صدر دبیرکل جبهه پیشرفت و عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم توجه به مساله اعتماد عمومی در کشور، بیان کرد: در نظامی مانند جمهوری اسلامی که مبتنی بر مردم سالاری دینی است مساله اعتماد عمومی یکی از مولفه های مهم در اداره کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی‌ها و اقداماتی که در کشور صورت می‌گیرد باید به نحوی باشد که مردم اعتماد لازم را به مسئولان و حاکمان کشور داشته باشند که اگر این اعتماد خدشه دار شود تمام برنامه ریزی ها در کشور دچار مشکل می‌شود؛ برای مثال وقتی مسئولان اعلام می‌کنند که برای تامین سلامت کشور جامعه باید واکسن بزند اگر مردم به آنها اعتماد نداشته باشند یک تشکیکی در جامعه اتفاق می افتد که با عدم اقبال عمومی مواجه خواهد شد و سلامت جامعه را به خطر می اندازد؛ بنابراین برای اداره جامعه مسئولان کشور باید به نحوی عمل کنند که مساله اعتماد عمومی مخدوش نشود.

صدر یادآور شد: اتفاقی که در سال های گذشته در کشور ما اتفاق افتاد این بوده که وقتی نامزدهای انتخاباتی وعده ای را به مردم ارائه می‌دهند اما به آن عمل نمی‌شود مردم اعتماد خود را به مسئولان از دست می دهند و این اعتماد زیر سوال می‌رود؛ پس برای اینکه یک نظام استحکام خود را داشته باشد باید اعتماد ملت را به خوبی جلب کند.

نماینده پیشین مجلس گفت: وقتی مسئولان با مردم صادق باشند جلوی تخلفات گرفته و باعث می شود که اعتماد مردم افزایش یابد؛ البته ممکن است که گاهی اجرای وعده ها با مشکلاتی مواجه شود, اما در کل اگر مردم حس کنند به مطلبی که بیان می‌شود پایبند هستند این اعتماد افزوده می‌شود. وقتی مردم ببینند که رئیس جمهور به قانون اساسی ملتزم است و به شعارها و وعده های خود جامه عمل می پوشاند باعث افزایش اعتماد می‌شود، اما اگر این اتفاق نیفتد و در چارچوب های قانونی رفتار نکنند این اعتماد دچار خدشه می شود؛ لذا اعتماد عمومی در کشوری که دارای یک حکومت سالم  است از لوازم حکمرانی سالم است.

عضو پیشین شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: مباررزه با مظاهر فساد و رانت خواری از دیگر مواردی است که موجب کاهش اعتماد می‌شود و اگر دستگاه های مختلف جامعه به خصوص دستگاه قضایی بازرسی و نظارت خود پاکدست باشند در این افزایش اعتماد موثر هستند؛ یعنی مردم باید شاهد باشند که هرکس متخلف باشند مسئولان بدون اغماض با او برخورد خواهند کرد.

نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: البته در چند سال گذشته رفتار دستگاه قضائی مقداری باعث اعتماد شده است و از همین رو نیز مردم در انتخابات ریاست جمهوری اقبال بیشتری در انتخابات به او داشتند، زیرا شاهد عملکرد ضد فساد او در قوه قضائیه بودند. لذا مبارزه با فساد هم در این موضوع بسیار مهم است؛ نکته بعد این است که عدالت باید در جامعه وجود داشته باشد، اما احساس عدالت در جامعه مهم تر از خود عدالت است، یعنی مردم باید واقعا احساس کنند که این امر در حال تحقق است که این به همه دستگاه ها مربوط می‌شود.

وی درپایان گفت: نظیر این موضوع برای امنیت هم صدق می‌کند یعنی حس امنیت از وجود آن بسیار مهم تر است و این در تمام جوامع مختلف امری اثبات شده است، امیدواریم در دولت آقای رئیسی شاهد تحقق این امر باشیم.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

 

برچسب‌ها:

نظر شما