شناسهٔ خبر: 49466990 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر علوم:

اولویت وزارت علوم تولید اشتغال و ثروت از علم است

وزیر علوم گفت: وزارت علوم در دوره جدید مدیریتی خود، تولید اشتغال و ثروت از علم را به عنوان یک اولویت سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله سیداسدالله مدنی دومین شهید محراب که در همدان برگزار شد، اظهار داشت: بزرگترین چالش فعلی کشور، موضوع ایجاد شغل و اشتغالزایی است و روحانیون با توجه به ارتباط چهره به چهره ای که با مردم دارند می توانند نقش محوری و اثربخشی را در انسجام بخشی و تبدیل فرآیند اشتغالزایی به یک پروژه ملی در سطح کشور ایفا کنند.

وی افزود: وزارت علوم در دوره جدید مدیریتی خود، تولید ثروت و اشتغال از علم را به عنوان یک اولویت سرلوحه فعالیت های خود قرار داده که البته برای تحقق این مهم نیازمند تعامل و همراهی اقشار مختلف مردم به ویژه روحانیون هستیم و در این میان نقش طلاب و روحانیون در راستای تحقق این مهم بسیار قابل توجه و چشمگیر است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بزرگترین دفاع ما در شرایط کنونی عرصه مقابله و جنگ با معضل بیکاری است و روحانیون می توانند بستر مناسب برای تبدیل ثروت و سرمایه های مردم به جای خرید ملک و باغ را به سمت سرمایه گذاری در عرصه تولید و اشتغال هدایت کنند.

وی در ادامه از شهید مدنی به عنوان الگو و اسوه ای برای روحانیون یاد کرد و افزود: آیت الله مدنی با تاسیس نهادهای گوناگون پا را از عرصه دینی فراتر نهاد و وارد مسائل اجتماعی شد که البته انتظار جامعه از شخصیت های دینی و مذهبی نیز همین است.

زلفی گل با بیان اینکه روحانیت همواره پناهگاه امن مردم و و حافظ سرمایه های نظام بوده و هستند، تاکید کرد: در همین ارتباط شهید مدنی دارای ویژگی های ممتاز و منحصر بفردی بود که هیچگاه فراموش نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حوزویان، فرهیختگان و دانشگاهیان باید با تاسی از این شهید محراب برای پرورش افکار نسل جوان و نوجوان کشور تلاش و کوشش کنند و زمینه همراهی اقشار مختلف برای فراهم کردن بستر رشد، توسعه و اعتلای ایران اسلامی را فراهم کنند.

انتهای پیام/ب

نظر شما