شناسهٔ خبر: 49466164 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

زخمی شدن ۱۷۴ فلسطینی در درگیری‌ با سربازان اسرائیلی

سپیده حسینی

در درگیری‌هایی که در تظاهرات "جمعه خشم" میان فلسطینی‌ها و سربازان ارتش رژیم صهیونیستی شکل گرفتند، ۱۷۴ شهروند فلسطینی در مناطق مختلف زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، احمد جبریل، مدیر مرکز امدادرسانی و حالات فوق‌العاده در هلال احمر نابلس اظهار کرد: کادر امدادرسان به ۱۷۴ فلسطینی که در درگیری‌هایی با سربازان سرائیلی در بیتا، اوصرین، حواره، جنوب نابلس و بیت دجن در شرق با شلیک گلوله سربی یا پلاستیکی و گاز اشک‌آور زخمی شده و یا دچار شکستگی و کوفتگی شده بودند، خدمات درمانی ارائه کردند.

روز جمعه پس از آنکه سربازان ارتش رژیم صهیونیستی راهپیمایی حمایت از اسرا در مناطق مختلف شهرک بیت امر واقع در شمال شهر الخلیل را سرکوب کردند، درگیری‌ها میان جوانان فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی در این شهرک آغاز شدند.

همچنین در تظاهرات جمعه خشم که جنبش حماس برای آن فراخوان داده بود، درگیری‌هایی در منطقه باب الزاویه در الخلیل  در حمایت از اسرای فلسطینی آغاز شدند.

پیشتر حماس در بیانیه‌ای مطبوعاتی از فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری دعوت کرد در پاسخ به زورگویی‌های رژیم اشغالگر و اقدامات آن علیه اسرا، روز جمعه را به روز خشم فلسطین تبدیل کرده و به مناطق برخورد با سربازان اسرائیلی حرکت کنند.

علاوه بر اینها، در شهرک عزون در شرق قلقیلیه، ورودی شمالی شهر بیت لحم، شهرک بیتا از توابع استان نابلس و در نزدیکی ورودی شهرک قراوه بنی حساب در غرب سلفیت درگیری‌هایی میان فلسطینی‌ها و سربازان اسرائیلی شکل گرفتند.

برخی منابع مطبوعاتی اسرائیلی نیز اعلام کردند که در جریان درگیری‌های شهرک عزون یک سرباز اسرائیلی با برخورد سنگ به سرش زخمی شد.

پیشتر پلیس رژیم صهیونیستی یک شهروند فلسطینی را که با استفاده از سلاح سرد قصد اجرای عملیات شهادت‌طلبانه در نزدیکی یکی از درب‌های مسجد الاقصی داشت، به شهادت رساندند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما