شناسهٔ خبر: 49462540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خبر خوب| معلم مهربانی که بعد از بازنشستگی هم به فکر بچه‌هاست

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز گفت: فضه سلیمی فرهنگی بازنشسته با اهدا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اقدام به ساخت مدرسه چهار کلاسه در استان البرز کرده است.

صاحب‌خبر -

حسن مهرانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اینکه استان البرز از کمبود سرانه آموزشی رنج می‌برد، گفت: طی سال‌های گذشته سعی خود را بر این داشته‌ایم تا با جذب اعتبار و کمک خیرین بتوانیم در راستای ارتقاء سرانه‌های آموزشی با جدیت و تأثیرگذار اقدام کنیم.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز با اشاره به اینکه یک معلم بازنشسته در این مسیر قدم برداشته است، افزود: فضه سلیمی فرهنگی بازنشسته با اهدا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اقدام به ساخت مدرسه چهار کلاسه در استان البرز کرده است؛ این مدرسه در حوزه ناحیه سه آموزش و پرورش احداث خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا دهه مبارک فجر آماده افتتاح است.

این مقام مسؤول اظهار کرد: همچنین خیرین نیک اندیش طی یک سال گذشته کمک کرده‌اند تا بتوانیم حدود ۲۷ پروژه آموزشی را در مناطق کم برخوردار به بهره برداری برسانیم؛ در این میان ۲۹۸ کلاس درس به سرانه استان افزوده شده است.

مهرانی اعتباری صرف شده برای این کلاس‌های درس را بیش از ۹۲ میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی کمبود فضاهای آموزشی در استان البرز مهاجرت پذیری است به گونه ای که رشد جمعیت دانش آموزی برای البرز زمینه ساز مشکلات فراوانی شده است.

وی تاکید کرد: روند ساخت مدارس خیری در این استان رضایت بخش است اما با توجه به رشد حدود ۴ درصد سالانه جمعیت دانش آموزان و تراکم بالا در البرز، نیاز به نگاه ویژه ملی در ساخت کلاس‌های درس دارد.

انتهای پیام/ج

نظر شما