شناسهٔ خبر: 4946118 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دومين اردوگاه قاچاق انسان در تايلند کشف شد

صاحب‌خبر - تهران/ خبرگزاری صدا و سیما/ سیاسی 1394/02/15
در پی جستجو در کوهستانی که 26 جسد اوایل هفته در گورهای کم عمق در آن پیدا شد، پلیس تایلند روز سه شنبه اعلام کرد دومین اردوگاه احتمالی قاچاق انسان در این کشور نزدیک مرز مالزی کشف شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از بانکوک، این 26 جسد که گمان می رود متعلق به مهاجران غیرقانونی از میانمار و بنگلادش باشد، در یک کمپ احتمالی قاچاق انسان در اعمال جنگل در استان سونگخلا در جنوب تایلند کشف شد.
مهاجران غیرقانونی، که بسیاری از آنها مسلمانان روهینگیا از غرب میانمار و بنگلادش هستند، به منظور فرار از آزار و اذیت مذهبی و قومی، اغلب اقدام به سفرهای دریایی خطرناک می کنند.
هر سال، هزاران نفر توسط قاچاقچیان وارد تایلند می شوند که بودایی ها اکثریت جمعیت آن را تشکیل می دهند.
بسیاری از طریق زمینی به کمپ ها در جنگل انتقال می یابند جایی که قاچاقچیان خواستار باج برای قاچاق آنها به سمت جنوب به سوی دیگر مرز در مالزی می شوند که مسلمانان اکثریت جمعیت آن را تشکیل می دهند.
روز دوشنبه، پلیس تایلند از اتهاماتی از جمله قاچاق انسان و حبس افراد برای باج گیری علیه یک فرد روهینگیا و سه مقام دولت محلی خبر داد و اعلام کرد چهار تایلندی دیگر تحت تعقیب هستند.
سرهنگ تریویت سریپراپا، معاون فرمانده پلیس استان سونگخلا روز سه شنبه در گفتگو با رویترز اعلام کرد دومین کمپ در همین کوهستان پیدا شده که شامل هشت سرپناه حصیری، سه چادر خواب و دو آشپزخانه صحرایی است.
ژنرال پراووت تاوورنسیری سخنگوی پلیس ملی نیز اعلام کرد آن چه که به نظر می آید چهار تا پنج گور باشد، در دومین کمپ پیدا شده است ولی مقامات هنوز هیچ جسدی کشف نکرده اند.
تریویت گفت مقامات روز دوشنبه سه نفر را نزدیک کمپ پیدا کردند که خسته و دچار سوءتغذیه بودند.
وی افزود به نظر می آمد این کمپ به تازگی تخلیه شده باشد.
پراووت اعلام کرد بیش از 10 مامور پلیس به علت مشارکت در یک باند قاچاق انسان در ارتباط با پرونده جاری، منتقل شده اند و هدف تحقیقات هستند.
تایلند، که یک مرکز منطقه ای برای قاچاق انسان است، از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا برای برخورد با قاچاق انسان، قاچاق و برده داری تحت فشار است.
132/137

نظر شما