شناسهٔ خبر: 49459511 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

روند افزایش دما در دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل خزر/ وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شرق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش پراکنده در برخی نقاط از روند گرم‌شدن هوا در برخی از مناطق کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیستم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز برای گیلان و مازندران بارش پراکنده پیش بینی کردیم و بعد از ظهر نیز  در غرب هرمزگان انتظار افزایش ابر و بارش پارکنده داریم. فردا در اردبیل، گیلان و مازندران بارش پراکنده رخ می‌دهد و  پس فردا نیز در  شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان همین شرایط حاکم است. سه شنبه و چهارشنبه نیز برای سواحل دریای خزر پیش‌بینی بارش پراکنده داریم.

وی ادامه داد: روند افزایش نسبی دما از امروز تا اواسط هفته برای دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمال و شمال شرق کشور رخ می‌دهد. وزش باد شدید نیز امروز و فردا در شرق کشور به ویژه شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تداوم خواهد داشت. در سه روز آینده شمال و مرکز خلیج فارس و سواحل شرقی دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

نقشینه گفت: آسمان تهران در ۵ روز آینده صاف و آفتابی است و امشب غبار محلی می‌تواند در تهران شکل بگیرد. بیشینه دمای تهران امروز به ۳۲، فردا و پس فردا به ۳۴ و سه شنبه و چهارشنبه به ۳۵ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید . کمینه دما نیز در شمیرانات ۱۹ و در مهرآباد ۲۳ درجه خواهد شد.

نظر شما