شناسهٔ خبر: 49456225 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پسکوف: روسیه به هیچ شکلی در تحلیف دولت طالبان شرکت نمی‌کند

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به خطر تروریسم و قاچاق مواد مخدر از جانب افغانستان، حضور روسیه در مراسم آغاز به کار دولت جدید طالبان را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به خطر تروریسم و قاچاق مواد مخدر از جانب افغانستان، حضور روسیه در مراسم آغاز به کار دولت جدید طالبان را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین از تصمیم روسیه برای مشارکت در مراسم تحلیف دولت جدید طالبان خبر داد.

این در حالی است که گفته می‌شود طالبان از ترکیه، ایران، پاکستان، چین، روسیه و قطر برای شرکت در مراسم تحلیف دولت جدید کابل که برای روز شنبه مصادف با سالگرد ۱۱ سپتامبر تدارک دیده شده؛ دعوت کرده است.

به گفته پسکوف، روسیه به هیچ شکلی در این مراسم شرکت نخواهد کرد. این در حالی است که پیشتر این احتمال مطرح بود که سفیر روسیه در کابل در مراسم تحلیف دولت طالبان شرکت کند.

پسکوف در تکمیل اظهارات خود افزود: مادامیکه تهدید تروریسم و قاچاق مواد مخدر به قوت خود باقی است؛ حاکمیت طالبان بر افغانستان، به نفع هیچ کشوری نیست.

سخنگوی کاخ کرملین روز گذشته نیز با ابراز نگرانی از احتمال نفوذ تروریست‌ها و قاچاق مواد مخدر از افغانستان به روسیه، گفته بود مسکو فعلا برنامه‌ای برای صحبت با مقام‌های طالبان ندارد.

نظر شما