شناسهٔ خبر: 49453952 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تحولات فلسطین|

رژیم صهیونیستی از اردن درخواست کمک کرد/ نگرانی ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی از مراسم «روز خشم»

جست و جوهای رژیم صهیونیستی برای یافتن اسرای فلسطینی زندان امنیتی جلبوع ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی برای پیدا کردن ۶ اسیر فلسطینی فراری از زندان، از اردن کمک خواسته است.

به گزارش «تایمز» رژیم صهیونیستی، یک مقام امنیتی اردنی خبر داد که تل آویو از مقامات اردن خواسته است در صورتی که ۶ اسیر فلسطینی توانستند از مرز‌های فلسطین اشغالی عبور کنند، اردن در مشخص کردن محل حضورشان به تل آویو کمک کند.

با این حال، این مقام اردنی می‌گوید «در حال حاضر اطلاعاتی نداریم که نشان دهد هر ۶ اسیر فراری از زندان جلبوع یا تعدادی از آن‌ها از مرز‌ها عبور کرده‌اند و به سوی ما آمده‌اند.»

تعداد زیادی از نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی با ورود سرزده به منطقه عرابه ناگهان وارد خانه‌ها شدند و پس از تخریب وسایل این خانه‌ها، یک خواهر و برادران «محمود عبدالله عارضه»، اسیر فلسطینی فراری را بازداشت کرده‌اند.

نگرانی ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی از مراسم «روز خشم»

فراخوان گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله «حماس» در نام گذاری روز جمعه به نام «روز خشم» و برگزاری تظاهرات در حمایت از ۶ اسیر فلسطینی که از زندان فوق امنیتی رژیم اشغالگر گریختند، باعث نگرانی صهیونیست‌ها شده است.

ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی در پی این اعلامیه، وارد حالت هشدار شده و از بیم تظاهرات گسترده فلسطینی‌ها، تدابیر امنیتی در سراسر فلسطین اشغالی را افزایش دادند.

ارتش این رژیم همچنین تمام مرخصی‌هایی را که به نظامیان مستقر در کرانه باختری برای روز جمعه داده شده بود، لغو کرده و از آن‌ها خواست با مراجعه هرچه سریعتر به پادگان‌ها، برای مقابله با فلسطینیان مسلح شوند.

همزمان نیرو‌های امنیتی و پلیس رژیم صهیونیستی نیز با افزایش سطح آماده‌باش به درجه دو در سراسر فلسطین اشغالی، بخشی از نیرو‌های خود را به تقویت تدابیر امنیتی در زندان‌های این رژیم اختصاص دادند که طی روز‌های اخیر شاهد اعتراضات اسرای فلسطینی بودند.

اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی همچنین روز پنجشنبه اعلام کرد اسرای فلسطینی که در زندان جلبوع نگهداری می‌شدند و بعد از حادثه فرار روز دوشنبه به زندان‌های دیگر منتقل شدند، دیگر به جلبوع بازگردانده نمی‌شوند بلکه بین دیگر تأسیسات امنیتی اسرائیلی در جنوب و مرکز فلسطین اشغالی توزیع می‌گردند.

روز دوشنبه گذشته، ۶ اسیر فلسطینی موفق شدند پس از حفر یک تونل در زندان فوق امنیتی جلبوع در شمال فلسطین اشغالی، از این زندان فرار کنند.

 

انتهای پیام/

نظر شما