شناسهٔ خبر: 49452518 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معرفی برگزیدگان جشنواره ملی شهید شهسواری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: از بین آثار ارسالی به دومین جشنواره ملی داستان کوتاه شهید شهسواری، ۱۲ اثر انتخاب شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: بیش از ۱۵۰ اثر به مرحله نهایی دومین جشنواره ملی داستان کوتاه شهید شهسواری راه یافت که از این تعداد، ۱۲ اثر انتخاب و معرفی شدند.

او هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین و ترویج مکتب ایثار، شهادت و مقاومت عنوان و تصریح کرد: سعی داریم فرهنگ ایثار و شهادت را با زبان هنر به نسل جوان انتقال دهیم.

اسحاقی با اشاره به بخش‌های جشنواره گفت: آثار روزی که بابا توی جیبم بود اثر منیره هاشمی از خراسان شمالی، ۲ داستان فالوده‌های پاییزی و رعنا  اثر آرزو فلاحی از مرودشت و قندیل‌های تاریک اثر عبدالرضا شریفی نیا از جنوب کرمان جزو آثار برگزیده گروه سنی بالای ۱۸ سال هستند.

او افزود: ۲ داستان گلی در دقیقه نود و غصه‌های بزرگ در قلب‌های کوچک جا نمی‌شوند اثر دنیا اسکندر زاده از تهران، انگشتر عمو اثر ضحی الله دادی از تهران و صاحبم شهسوار  اثر زهرا بابا مندنی از اهواز جزو آثار برگزیده گروه سنی زیر ۱۸ سال هستند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: همچنین در بخش ویژه مکتب سردار سلیمانی آثار مردی از قبیله حاج قاسم  اثر مهدی زارع از شیراز، موج اثر زهرا اسدی از بجنورد و دولتخواه اثر سهراب براهام از جنوب کرمان برگزیده شدند.

او گفت: در بخش ایثار و مقاومت آثار چنار‌ها مرا به خاطر می‌سپارند اثر عابدین زارع از  فارس، لیلی آرام  اثر لیلا روغنگیر قزوینی و  فاصله  اثر سپیده شراهی از تهران جزو آثار برگزیده نهایی هستند.

اسحاقی افزود: این جشنواره به علت شرایط رایج بر امور کشور به لحاظ انتشار ویروس کرونا مانند دیگر برنامه‌های هنری به صورت مجازی و در صورت تصمیم گیری دبیرخانه جشنواره آیین اختتامیه به صورت آنلاین از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

شهید محمد شهسواری را ایرانیان با آن فیلمی می‌شناسند که او با دست‌های بسته و زمانی که در اسارت نیروهای بعثی بود، فریاد مرگ بر صدام ضد اسلام سر داد و  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درباره او گفت: ما افتخار می‌کنیم که شهسواری از ما بود.

انتهای پیام/ م 

نظر شما