شناسهٔ خبر: 49448219 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آتش سوزی در بخش عراقی هورالعظیم/آماده باش مدیران دستگاه‌ها در هویزه

در پی آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم فرمانداری هویزه به همه مدیران دستگاه های اجرایی آماده باش داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در پی انتشار تصاویری از آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم و مشاهده چند شاهد عینی از این اتفاق فرمانداری هویزه دستور آماده باش را به همه مدیران دستگاه‌های این شهرستان ابلاغ کرد.

در متن اطلاعیه آماده باش شهرستان هویزه آمده: حسب دستور فرماندار شهرستان؛ با توجه به شروع آتش سوزی در اراضی تالاب در بخش عراقی، همه دستگاه‌های خدمت رسان شهرستان هویزه تا اطلاع ثانوی در حالت آماده باش باشند و حضور تمامی مدیران دستگاه‌ها در محل شهرستان ضروری است.

همچنین به گزارش شبکه‌های خبری محلی و مردم آتش سوزی در بخش عراقی موجب شده دود و خاکستر ناشی از آن آسمان شهرستان هویزه را فرا بگیرد.

همچنین گزارش‌های غیر رسمی از ایجاد مشکلات تنفسی برای ساکنین شهر رفیع و روستا‌های اطراف آن وجود دارد.

هورالعظیم یکی از بزرگترین تالاب‌های ایران است که بخش عمده‌ای از آن در کشور عراق قرار دارد. خشکسالی‌های ناشی از تغییرات اقلیمی امسال باعث وجود تنش‌هایی در شهر‌های استان خوزستان شده بود.

یکی از دلایل عمده خشکی این تالاب بزرگ سد سازی‌های بی رویه است از جمله در بالا دست رودخانه دجله از سوی ترکیه است که باعث شده حقابه این تالاب تامین نگردد و خشکی آن هر چند وقت یکبار باعث شعله ور شدن نی‌ها و به خطر افتادن زندگی جانواران و انسان‌ها در این بخش شود.

انتهای پیام/ن

نظر شما