شناسهٔ خبر: 49447042 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرکز امور اسیران فلسطینی به مقامات رژیم و زندان های تل آویو هشدار داد

تهران – ایرنا- یک مقام فلسطینی در واکنش به آتش کشیده شدن یک زندان رژیم صهیونیستی توسط اسیران فلسطینی و فرار عده دیگری  گفت: در صورت ادامه شکنجه گروهی اسیران فلسطین، باید در انتظار انقلاب در زندان‌های اسرائیلی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «عبدالناصر فروانه» مدیر بخش مطالعات و مستندات مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطین در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری "اسپوتنیک روسیه هشدار داد که شرایط زندانهای صهیونیست در آستانه انفجار قرار دارد و احتمالا به انقلاب اسیران علیه زندانبانان صهیونیست تبدل شود، لذا اسرائیل مسئول افزایش تنش و وضعیت موجود است.

وی گفت: زندان‌های اسرائیلی، شاهد مرحله خطرناک و پیشرفته‌ای از سرکوب و آسیب زدن به اسرا است که شامل مصادره نیازهای اولیه آنان است و این کار پس از معجزه فرار ۶ اسیر از زندان جلبوع صورت میگیرد.

وی افزود: عملیات انتقال اسیران در زندانهای اسرائیلی افزایش یافته و این بخشی از حمله وحشیانه علیه آنان است که با هدف ایجاد نوعی تشتت و بی‌ثباتی میان اسیران به ویژه اسیران  جنبش جهاد اسلامی صورت می‌گیرد.

فروانه اضافه کرد: این اقدامات صهیونیست‌ها برای انتقام گرفتن از اسیران و مجازات دسته جمعی آنان به ویژه اسیران جهاد اسلامی انجام می‌گیرد، به طوری که آنها برای فشار بیشتر و انتقام از آنان به سلول‌های انفرادی منتقل می‌شوند.

این مقام فلسطینی فاش کرد که صهیونیست‌ها حتی برخی از اسیران عضو جنبش جهاد اسلامی را نیز احضار کردند تا از آنان در مورد اسیران فراری اطلاعات به دست بیاورند و این روند همچنان ادامه دارد.

وی هشدار داد که زندانهای رژیم صهیونیستی همچنان آتش خواهند گرفت و اسیران هرگز دست بسته نخواهند بود. و مردم فلسطین آنان را تنها نخواهد گذاشت و به مسؤولان زندان اجازه نمیدهند که به آنان زورگویی کنند.

فروانه گفت:وضعیت متشنج و شعله‌ور زندانهای اسرائیلی ادامه خواهد یافت و چه بسا در روزهای آینده شدت گیرد که عامل اصلی این شرایط ذهنیت انتقامگیرانه رهبران صهیونیست هستند.

هشدار این مقام فلسطینی ساعاتی پس از آن مطرح می‌شود که باشگاه اسیران فلسطین پنجشنبه شب گزارش داد که نیروهای سرکوبگر رژیم صهیونیستی شماری از زندانیان فلسطینی را از بند عمومی به سلول انفرادی منتقل کردند.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که اسیران فلسطینی در بخش ۷ زندان ریمون، در اعتراض به ادامه سرکوبگری‌های رژیم صهیونیستی، چندین اتاق را در این زندان به آتش کشیده بودند.

روز چهارشنبه نیز اسیران فلسطینی در زندان نقب در واکنش به اقدامات سرکوبگرایانه رژیم صهیونیستی علیه خود هفت سلول در بند ۶ این زندان را به آتش کشیدند. پس از آن اسرای زندان «رامون» نیز چند سلول را در بند چهارم و پنجم آتش زدند.

این اقدام سه روز پس از آن روی میدهد که ۶ اسیر فلسطینی روز دوشنبه هفته جاری موفق به فرار از زندان «جلبوع» رژیم صهیونیستی در نزدیکی «بیسان» (در شمال فلسطین اشغالی)  شدند، اقدامی که بیانگر شکست اقدامات سختگیرانه رژیم صهیونیستی علیه زندانیان و تدابیر سخت امنیتی آنان است.

نظر شما