شناسهٔ خبر: 49432756 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

خیزش کرانه باختری، نوار غزه و قدس برای یاری اسیران/دهها نفر در یورش نظامیان صهیونیست زخمی شدند/شیخ عدنان: مردم فلسطین هرگز از بازداشت نمی‌ترسند و اسیران قهرمان خود را تنها نخواهند گذاشت

منابع فلسطینی از خیزش مردم کرانه باختری و قدس اشغالی و نوار غغزه برای حمایت از اسیران دربند رژیم صهیونیستی به ویژه اسیران قهرمانی خبر دادند که توانستند شوک بزرگی را به این رژیم اشغالگر وارد کنند، خبر دادند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، شهرهای مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی و نوار غزه شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در همبستگی با اسیران قهرمان دربند اشغالگران قدس و حمایت از اسیرانی بود که در یک عملیات شجاعانه توانستند با رهایی از چنگال رژیم صهیونیستی، شوک و ضربه بزرگی به این رژیم وارد کنند.

 

بر اساس این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی به تظاهرات گسترده فلسطینیان در قدس و کرانه باختری اشغالی، آنها را با گلوله و گاز اشک آور هدف قرار دادند که در نتیجه آن، دهها نفر از آنها زخمی یا دچار حالت خفگی شدند.

 

درگیری های شدیدی میان شهروندان و نظامیان صهیونیست به ویژه در ورودی ایست حواره در جنوب نابلس و شرق قلقیلیه و شهرک بیتا در پی یورش نظامیان صهیونیست به تظاهرات گسترده همبستگی با اسیران فلسطینی رخ داد.

 

گروههای فلسطینی برای برگزاری تظاهرات همبستگی با اسیران دربند رژیم صهیونیستی فراخوان داده بودند که این تظاهرات با حضور گسترده شهروندان برگزار شد.

 

هلال احمر فلسطین اعلام کرد : 50 شهروند در نتیجه استنشاق گاز اشک آور پرتاب شده از سوی نظامیان رژیم اشغالگر در خلال درگیری های رخ داده در ایست حواره در جنوب نابلس دچار حالت خفگی شدند که در میان آنها سه خبرنگار هم به چشم می خورد.

 

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که صدها فلسطینی در هشت منطقه کرانه باختری و قدس اشغالی برای یاری اسیران دربند تل آویو و حمایت از اسیران عملیات بازپس گیری آزادی تظاهرات کردند.

 

رژیم صهیونیستی اقدامات سرکوبگرانه شدیدی را علیه اسیران دربند خود با هدف انتقام گرفتن از عملیات بازپس گیری آزادی شش اسیر فلسطینی آغاز کرده اند، عملیاتی که به رهبری محمد العارضه از اسیران قهرمان و فرار وی به همراه پنج اسیر دیگر از طریق تونلی در زیر زندان بسیار مستحکم جلبوع با موفقیت انجام شد.

 

در شهر جنین هم تظاهرات گسترده مردمی در خیابانهای این شهر برگزار و به منزل فرمانده این عملیات قهرمانانه یعنی محمد العارضه امیر اسیران جهاد اسلامی منتهی شد. شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری و ماهر الاخرس آزاده فلسطینی هم در این تظاهرات شرکت کردند.

 

شهروندان فلسطینی در این تظاهرات با ابراز شادمانی از نجات یافتن شش اسیر قهرمان از چنگال صهیونیستها برای آزادی دیگر اسیران دربند اشغالگران دست به دعا برداشتند.

 

شیخ عدنان در این تظاهرات گفت امروز جمع شده ایم تا خداوند را به خاطر آزادی اسیران شکر کنیم و نیز با هدف یاری اسیران قهرمانی که در معرض هجمه بسیار خطرناک رژیم اسرائیل هستند، جمع شده ایم.

 

شیخ عدنان تاکید کرد امروز به منزل محمد العارضه فرمانده ای آمده ایم تا اشغالگران را به چالش بطلبیم و بگوییم شادمانی این منزل شادمانی ما است و درد و مصیبت آنها، درد و مصیبت ماست.

 

این رهبر جهاد اسلامی در کرانه باختری تصریح کرد مردم فلسطین هرگز از بازداشت نمی ترسند و هرگز دست بسته نخواهند ماند و در دفاع از اسیران قهرمان تردیدی به خود راه نخواهند داد.

 

در شهر الخلیل هم تظاهرات گسترده ای برگزار شد که طی آن شرکت کنندگان شعارهایی در حمایت از اسیران دربند رژیم صهیونیستی سر دادند و خواستار حمایت از آنها شدند.

 

اردوگاه العروب در جنوب بیت لحم و شهرک عزون در شرق قلقیلیه هم شاهد تظاهرات گسترده مردمی درحمایت از اسیران بود که با یورش نظامیان صهیونیست، درگیری های شدیدی رخ داد که در نتیجه آن شماری از شهروندان به ضرب گلوله اشغالگران زخمی شدند.

 

شهر بیت لحم هم شاهد درگیری هایی در ورودی شمالی آن در پی یورش نظامیان صهیونیست به تظاهرات مردمی بود و دهها نفر بر اثر پرتاب گاز اشک آور از سوی اشغالگران دچار حالت خفگی شدند.

 

رسانه های رژیم صهیونیستی از استقرار گسترده نظامیان صهیونیست در باب العامود قدس اشغالی برای سرکوب تظاهرات همبستگی با اسیران دربند اشغالگران خبر دادند.

 

خاطر نشان می شود منابع فلسطینی بامداد دوشنبه پانزدهم شهریور اعلام کردند که 6 اسیر فلسطینی موفق به فرار از زندان جلبوع در اراضی اشغالی شده اند. این 6 اسیر فلسطینی از طریق تونلی که در اتاق خود حفر کرده بودند، توانستند از زندان فرار کنند.

 

منابع عبری زبان نیز اعلام کرده‌اند که این 6 اسیر به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم بودند و سال‌هاست که در بند اسارت هستند.الجزیره اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی برای یافتن این 6 اسیر متواری به حالت آماده‌باش درآمده و عملیات جست و جو را آغاز کرده است.به گفته منابع عبری زبان، اسرای فلسطینی از ماه‌ها قبل حفر این تونل را آغاز کرده بودند.

 

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی فرار شش اسیر را «یک پیروزی ممعنوی برای فلسطینی‌ها» توصیف کرده و گزارش داد: «حماس و جهاد سعی خواهند کرد از این رویداد برای تجدید ارتباط بین کرانه باختری و غزه استفاده کنند».

 

انتهای پیام/ر.ی

 

نظر شما