شناسهٔ خبر: 49445828 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تمجید وزیر خارجه هلند از اقدامات انسان‌دوستانه ایران در خصوص...

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه هلند در گفتگوی تلفنی با همتای ایرانی خود از چند دهه میزبانی ایران از میلیون‌ها پناهجوی افغانستانی و مجموعه اقدامات انسان‌دوستانه ایران در این زمینه تمجید کرد.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در تماس تلفنی «زیگرید کاگ» وزیر امور خارجه هلند با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، طرف هلندی با تبریک انتصاب و آغاز به کار  امیرعبداللهیان، از وی برای سفر به هلند دعوت به عمل آورد.

وزیر امور خارجه هلند در این گفتگوی تلفنی میزبانی میلیون‌ها پناهجوی افعانستانی برای دهه‌ها در ایران و همچنین مجموعه اقدامات انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را مورد تحسین قرار داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هلند در خلال این گفتگوی تلفنی در خصوص رایزنی معاونین سیاسی دو وزارت خارجه و  مرور روابط دوجانبه و متعاقبا سفر طرف هلندی به کشورمان به توافق رسیدند.

روابط دوجانبه و راه های گسترش آن، موضوعات یمن، افغانستان،  تحولات منطقه و همچنین مذاکرات وین از جمله دیگر موارد مورد گفتگو و تبادل نظر دو وزیر امور خارجه در این تماس تلفنی بود که در خلال آن دکتر امیر عبداللهیان مواضع تهران در این زمینه‌ها را تشریح‌ کرد.

انتهای پیام/.

 

برچسب‌ها:

نظر شما