شناسهٔ خبر: 49442812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار خوزستان :

صنایع یا سهم خوزستان را بدهند یا از اینجا بروند/ اختصاص بخشی از درآمد خوزستان به مردم استان

استاندار خوزستان با بیان اینکه صنایع نقش خود را در توسعه استان ایفا نمی‌کنند، گفت: ما این موضوع را محکم دنبال خواهیم کرد و در صورتی که خود را ادا نکنند باید صنعت خود را به استان دیگری منتقل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از خوزستان، صادق خلیلیان امروز پنجشنبه ۱۸ شهریورماه در آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان که با حضور وزیر کشور انجام شد، اظهار کرد: خوزستان روی گنج قرار دارد ولی نرخ بیکاری آن ۵ درصد بالاتر از متوسط کشوری است. ۴۰ درصد از منابع عمومی بودجه دولت و به گفته بعضی از برآوردها ۵۰ درصد آن از خوزستان تامین می‌شود که عمران و آبادی کشور را باعث می‌شود و یکی از اولویت‌ها بازگشت بخشی از این منابع به استان است.

استاندار خوزستان گفت: پیشرفت استان نیازمند یک برنامه ریزی توسعه دقیق است و ظرف یک یا ۲ ماه آینده برنامه نوین سازی استان با توجه به نزدیک بودن بستن بودجه سال ۱۴۰۱ و تدوین برنامه بودجه نهایی خواهد شد.

وی بیان کرد: مسائل و مشکلات خوزستان واضح و شفاف است که نیازمند برنامه‌ و پیگیری‌های عملیاتی است و حضور در مناطق باید همزمان با حل مشکلات باشد.

وی همچنین توسعه صنایع کوچک و متوسط با کمک بخش خصوصی را لازمه پیشرفت و توسعه استان دانست.

خلیلیان بر داشتن برنامه توسعه متوازن شهر و روستا علاوه بر برنامه‌های عمرانی تاکید نمود و عنوان کرد: صنایع نقش خود را در توسعه خوزستان ایفا نمی‌کنند ما محکم این موضوع را دنبال خواهیم کرد و درصورتی که سهم خود را ادا نکنند باید صنعت خود را به استانی دیگر منتقل کنند چرا که درآمد و مالیات آن‌ها متعلق به مردم خوزستان است.

وی در ادامه مطلب فوق تصریح کرد: نمی‌شود صنایع از ظرفیت این استان استفاده کنند و اثرات مخرب و آلودگی را در خوزستان بگذارند ولی درآمدهای خود را در بانک‌های تهران سرمایه گذاری کنند.

وی در پایان اضافه کرد: مسیری که در استان باید دنبال کنیم استفاده از همه ظرفیت‌ها، توسعه متوازن منطقه‌ای، استفاده از ظرفیت‌های قومی و بومی و اهمیت دادن به همه اقشار به همراه ساختن خوزستان نوین در ۲ بُعد طرح‌های عمرانی و توسعه شهری است.

62027289

نظر شما