شناسهٔ خبر: 49441706 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موتورشو مونیخ ۱۳/

ادعای جدید هیوندای در نمایشگاه مونیخ! تمام خودروها برقی می شوند

هیوندای از سال ۲۰۳۵ فقط خودرو‌های برقی در اروپا می‌فروشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی است که خودروسازان خودروهایی تولید می کنند که دارای موتور احتراق داخلی  هستند اما اکنون بیشتر خودروسازان به سمت تولید خودروهای برقی رفته اند. هیوندای را می توان یکی از قدیمی ترین سازنده های خودرو دانست که اکنون در نظر دارد جدیدترین خودروهای خود را در قالب برقی تولید کند.

به جرات می توان گفت اکنون اغلب خودروسازان مطر دنیا در نمایشگاه مونیخ نقشه راه بلندپروازانه خود را برای دستیابی به تولید خودروهای برقی ارائه داده اند، اما این بین تمام آنها به سمت تولید این خودروها نمی روند و هیوندای این مارک کره جنوبی نیز به پیشرانه هیدروژن متعهد است.

اروپا اولین منطقه‌ای است که در آن هیوندای دیگر خودروهایی با موتور بنزینی و دیزلی را تولید نمی کند و اکنون گفته است که از سال  ۲۰۳۵ فقط خودروهای برقی در اروپا می فروشد؛ این امر چندان تعجب آور نیست، زیرا کمیسیون اروپا در حال حاضر پیشنهادی در انتظار دارد، که در صورت تصویب، عملاً خودروسازان را از فروش خودرو‌هایی با پیشرانه‌های سنتی تا اواسط دهه آینده منع می‌کند.

در اطلاعیه‌ای که در آغاز نمایشگاه IAA مونیخ اعلام شد، همچنین سال ۲۰۴۰ به عنوان سالی یاد می‌شود که هیوندای به یک برند کاملا الکتریکی در اکثر بازار‌های بزرگ جهانی تبدیل می‌شود؛ تا آن زمان، این شرکت تخمین زده است که خودروهای الکتریکی  ۸۰ درصد از کل فروش سالانه خود را پس از رسیدن به ۳۰ درصد در پایان این دهه به خود اختصاص می دهند. 

ddddd

این تصمیم مورد توجه بسیاری از علاقمندان قرار گرفته است و  لازم به ذکر است که هیوندای در نمایشگاه مونیخ از مدل جدید Nexo برای سال ۲۰۲۳ پرده برداشته است. 

خودرویی کاملا برقی و شیک در نمایشگاه مونیخ + تصاویر

در همین حال، این کارخانه خودرو سازی در نمایشگاه IAA مونیخ خودرویی را به نمایش گذاشته تا نشانه ورود مدل تولیدی در سال ۲۰۲۲ به عنوان سدان Ioniq ۶ باشد. همچنین هیوندای اعلام کرده است که قبل از راه اندازی کراس اوور برقی Ioniq ۵ که قرار است قبل از سال ۲۰۲۳ رونمایی شود، از خودرویی به عنوان یک robotaxi با سیستم رانندگی خودران سطح ۴ رونمایی خواهد کرد.

خودرویی کاملا برقی و شیک در نمایشگاه مونیخ + تصاویر

 

انتهای پیام/

نظر شما