شناسهٔ خبر: 49438690 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رژیم صهیونیستی ملاقات اسرای فلسطینی با خانواده‌هایشان را تعلیق کرد

رژیم صهیونیستی در ادامه اعمال مجازات‌های جمعی علیه اسرای فلسطینی به دنبال فرار شش اسیر از زندان «جلبوع»، ملاقات اسرا با خانواده‌هایشان را تعلیق کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته جهانی صلیب سرخ امروز پنجشنبه به خانواده‌های اسرای فلسطینی ابلاغ کرد که ملاقات با فرزندان اسیر آن‌ها تا پایان ماه جاری میلادی متوقف شده است.

لغو ملاقات اسرای فلسطینی با خانواده‌هایشان از جمله مجازات‌های جمعی است که اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی از زمان فرار شش اسیر از زندان «جلبوع» علیه اسرای فلسطینی اعمال می‌کند.

روز چهارشنبه (دیروز) نیز زندان‌های رژیم صهیونیستی شاهد تنش و ناآرامی بود و اسرای فلسطینی در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه زندانبانان و شرایط بد زندان‌ها، سلول‌های خود را آتش زدند.

طبق گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، هفت سلول اسرای فلسطینی در زندان النقب به طور کامل در آتش سوخته و چهار سلول نیز دچار حریق جزئی شده است همچنین بند ۴ و ۵ زندان رامون نیز دچار آتش سوزی شد.

در پی این حادثه یگان‌های ویژه اسرائیلی مجهز به انواح مختلف اسلحه و سگ‌های پلیسی به بند شش زندان النقب یورش برده و پس از بستن دست و پای اسرای فلسطینی آن‌ها را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

یگان‌ ویژه اسرائیلی همچنین به بندهای ۱-۴-۵ و ۷ زندان رامون یورش برده و اسرای فلسطینی از اعضای جنبش جهاد اسلامی را به دیگر بخش‌های زندان منتقل کردند.

دوشنبه، هفته جاری ( ۱۵ شهریور) شش اسیر فلسطینی موفق شدند از زندان فوق امنیتی جلبوع در شمال فلسطین اشغالی فرار کنند.

بر اساس گزارش صهیونیست‌ها، این شش نفر «زکریا الزبیدی»، یعقوب نفیعات،  محمود عارضه، «یعقوب قدری»، «أیهم کمامجی» و محمد عارضه هستند.

زکریا زبیدی وابسته به جنبش فتح و مابقی اسرا وابسته به جنبش جهاداسلامی فلسطین هستند. همه از اهالی کرانه باختری‌ و محکوم به حبس ابد هستند.

از سوی دیگر شخصیت‌ها و گروه‌های فلسطینی به دنبال حملات نظامیان صهیونیست به اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و بالا گرفتن تنش در این زندان‌ها تاکید کردند که ملت فلسطین در دفاع از فرزندان خود امشب در سراسر فلسطین تجمع‌های اعتراضی برگزار کرده و آتش درگیری با اشغالگران را شعله ور می‌کنند.

انتهای پیام/ص

نظر شما