شناسهٔ خبر: 49425212 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استان تهران نیازمند ۱۵ و نیم میلیون دوز واکسن کرونا

معاون بهداشت وزیر بهداشت: ۱۵ و نیم میلیون دوز واکسن باید در استان تهران تزریق شود و ۴۰ روزه می‌توانیم دو دوز واکسن را در تهران تزریق کنیم.

صاحب‌خبر -

استان تهران نیازمند ۱۵ و نیم میلیون دوز واکسن کرونابه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکتر علیرضا رئیسی در نشست بررسی روند اجرایی گام پنجم طرح شهید سلیمانی افزود: هم اکنون در حوزه نظارت ۴۲ درصد و در حوزه حمایت حدود ۷۰ درصد و در حوزه مراقبت حدود ۳۲ درصد اقدامات را بسبج انجام می‌دهد.
وی گفت: ۸۸ درصد بالای ۶۰ ساله‌ها واکسن کرونا زده اند و ۷۰ درصد مرگ و میر‌ها و بستری‌ها متعلق به ۱۲ درصدی است که واکسن نزده اند و این نشان دهنده اهمیت واکسن است.

 

تزریق واکسن کرونا باید به روزانه ۱.۶ میلیون دوز برسد

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روز دوشنبه ۷۵۰ هزار دوز و روز سه شنبه هم ۸۵۰ هزار دوز واکسن کرونا زده شد و باید به روزانه ۱.۶ میلیون دوز برسد.
دکتر علیرضا رئیسی در جلسه بررسی روند اجرایی گام پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای مقابله با ویروس کرونا، که با حضور دکتر عین اللهی وزیر بهداشت و سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه برگزار شد، افزود: تعداد پایگاه هایمان باید از ۱۰۰۸ به ۲ هزار مورد برسد و فعالیت‌ها نیز دو نوبته شود.
آقای رئیسی افزود: با این شرایط طی یک ماه بالای ۴۵ میلیون دوز واکسن تزریق می‌شود و تا پایان مهر دوز اول را خواهیم زد و تا ۱۵ آبان فقط تعدادی از دوز دوم باقی می‌ماند.
وی درباره استان‌ها گفت: شدت انتشار بیماری ویروس کرونا در ۲۱ استان نزولی است و ۸ استان از قله عبور کردند و روند افزایشی در ۳ استان متوقف شده است.
رئیسی ادامه داد: تا دو هفته آینده وضع بیمارستانی ما به عدد ۳ هزار در روز می‌رسد و تعداد بستری روزانه ما ۳هزار و ۷۰۰ است.
وی گفت: نیازمند کمک بیشتر بسیج هستیم و در ۶ تا ۸ هفته‌ای که از دوره نزولی شدن بیماری باقی مانده است حداکثر توان را برای ایمنی سازی بگذاریم.
رئیسی افزود: پیش بینی ما این است که موج بعدی شیوع کرونا، آبان خواهد بود و اگر روند واکسیناسیون شدت بگیرد حتی اگر با ویروس جهش یافته دیگری مواجه شویم شاید میزان ابتلا بالا برود، اما آمار مرگ و میر بالا نمی‌رود.

 

باید تزریق روزانه واکسن در استان تهران به ۳۲۰ هزار دز برسد

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌با این روندی که پیش می‌رویم باید تزریق واکسن در استان تهران روزانه به ۳۲۰ هزار دز برسد.
دکتر علیرضا رئیسی در ادامه نشست بررسی گام پنجم طرح شهید سلیمانی که با حضور وزیر بهداشت و فرمانده کل سپاه و رییس سازمان بسیج مستضعفین و دیگر مسئولان سپاه در محل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، افزود: براساس تفاهم نامه‌ای که میان وزارت بهداشت و سازمان بسیج امروز امضا شد ما نیازمند افزایش پایگاه‌های تجمیعی و افزایش نیروی انسانی و همچنین ارتقای بحث خدمات و لجستیک هستیم.
وی گفت: در اقدامی جهادی و انقلابی باید تعداد پایگاه‌ها دو برابر شود و ما سهم بسیج را در سراسر کشور ۵۰۰ پایگاه تعیین کرده ایم.
دکتر رئیسی گفت: اگر این برنامه‌ها محقق شود هیچ ازدحامی در برنامه واکسیناسیون نخواهیم داشت.
معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: اگر با این روند پیش برویم باید روزانه در تهران ۳۲۰ هزار دز واکسن تزریق شود که ۸۰ هزار دز باید با تلاش دانشگاه علوم پزشکی تهران و ۱۲۰ هزار دز با تلاش دانشگاه علوم پزشکی ایران و ۱۲۰ هزار دز از طریق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تزریق شود و ما در این خصوص باید تعداد ۳۶ پایگاه تجمیعی را به ۵۷ مورد برسانیم و د ۴۲ پایگاه دانشگاه علوم پزشکی ایران را به ۷۰ مرکز و ۴۱ مرکز واکسیناسیون دانشگاه شهید بهشتی را به ۸۷ پایگاه برسانیم و در نهایت باید ۱۱۹ پایگاه موجود استان تهران را به ۲۱۴ پایگاه برسانیم.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد مرکز واکسیناسیون هم از ۷۱۱ به هزار و ۲۸۰ مورد برسد.
رئیسی افزود: در تهران نیازمند ۵ هزار و ۱۲۰ نیروی ثبت کننده (ثبات) و ۲ هزار و ۵۶۰ نفر هم واکسیناتور هستیم.
وی گفت: اگر این اعداد و ارقام محقق شود هیچ صفی نخواهیم داشت و اگر روزانه ۳۲۰ هزار دز واکسن در تهران تزریق شود ماهانه ۱۰ میلیون تزریق در تهران انجام خواهد شود.

برچسب‌ها:

نظر شما