شناسهٔ خبر: 49414472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فرمانده سپاه امام حسین (ع)بوئین‌زهرا خبر داد:

شناسایی پیکر شهید مدافع حرم شالی

فرمانده سپاه امام حسین (ع) شهرستان بوئین‌زهرا از شناسایی پیکر پاک شهید مدافع حرم، شهید مرتضی کریمی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب‌الأمر (عج)، سرهنگ غلامرضا مهرعلیا، فرمانده شناسایی پیکر شهید مدافع حرم قزوینیسپاه امام حسین (ع) شهرستان بوئین‌زهرا با اشاره به شناسایی پیکر پاک شهید مدافع حرم، شهید مرتضی کریمی گفت: پیکر مطهر این شهید مدافع حرم از طریق آزمایش «دی ان ای» شناسایی شد.

وی افزود: شهید مرتضی کریمی، جانشین گردان امام حسن (ع) تهران، متولد ۲۵ دی ۱۳۶۰ در شهرستان شال استان قزوین است که در تاریخ ۲۱ دی، سال ۱۳۹۴ در منطقه خان طومان سوریه آسمانی شد.

گفتنی است که شهید مرتضی کریمی، از جانبازان فتنه ۸۸ نیز بود.

فرمانده سپاه امام حسین (ع) شهرستان بوئین‌زهرا با اعلام اینکه خانواده این شهید بزرگوار در شهرستان شال ساکن هستند و پیکر پاک وی به شهر شال بازمی‌گردد، افزود : پیش‌بینی می‌شود که روز پنج‌شنبه پیکر پاک این شهید گران‌قدر به استان قزوین باز گردد، اما به دلیل شرایط کرونایی نمی‌توان به یقین در خصوص مراسم ویژه استقبال از این شهید گران‌قدر سخن گفت، لذا اطلاعات تکمیلی و برنامه‌ها و مراسم خاص استقبال، تشییع و تدفین شهید کریمی اعلام خواهد شد.

این شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) در گردان الزهرا (س) لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) خدمت می‌کرد و در سوریه هم به عنوان فرمانده گروهان، مشغول دفاع از حرم حضرت زینب (س) بود. او همچنین فرماندهی یک ناحیه مقاومت بسیج در شهرک ولیعصر (عج) تهران را هم بر عهده داشت.

آقا مرتضی، قاری قرآن کریم و مداح اهل بیت (ع) بود. در ۲۵ دی ماه سال ۱۳۶۰ در تهران به دنیا آمد و در روز ۲۱ دی ماه سال ۱۳۹۴ در خانطومان سوریه به شهادت رسید و پیکرش در منطقه ماند. از این شهید بزرگوار ۲ دختر به نام‌های حنانه و ملیکا به یادگار مانده است.

آنچنان که دوستان و همراهان شهید در سوریه تعریف می‌کنند، گویا یک آمبولانس حاوی پیکر شهدا و تعدادی مجروح در حال حرکت بوده که راننده آن از سوی تک‌تیرانداز‌های داعش مورد هدف قرار می‌گیرد و آقا مرتضی به سراغ آمبولانس می‌رود تا آن را از معرکه خارج کند که این بار آمبولانس مورد هدف موشک قرار گرفته و منهدم می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما