شناسهٔ خبر: 49411315 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زندگینامه و آثار آیت‌الله مدنی در همدان به چاپ رسید/ برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله مدنی در ۲۰ شهریورامسال

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان از چاپ زندگینامه و آثار آیت‌الله مدنی در قالب کتاب "سیدالعلماء الاعلام" خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مجید صفدریان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه این کتاب همزمان با برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله مدنی در همدان رونمایی می‌شود، گفت: این نشریه شامل زندگینامه، معرفی آثار و مصاحبه با یاران شهید است که در روز کنگره توزیع خواهد شد.

او با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری کنگره شهید آیت الله مدنی، اظهار داشت: از آنجایی که بنیاد شهید همدان مسئولیت کمیته آثار ماندگار در کنگره آیت‌الله شهید مدنی را بر عهده دارد، دستگاه‌هایی از جمله بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دفتر فنی استانداری، میراث فرهنگی، مدیریت اسناد و کتابخانه غرب کشور و صدا و سیما از زیرمجموعه‌های این کمیته هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: شهید مدنی خدمات بسیار ارزنده‌ای قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همدان داشته است و آثار و برکات این خدمات پس از گذشت ۴۰ سال همچنان باقی و ادامه خواهد داشت.

او یادآور شد: بیش از ۵۰ اثر از این شهید به جا مانده که صرف‌نظر از خدمات معنوی، مذهبی و انقلابی این عالم بوده است.

مسوول کمیته آثار ماندگار کنگره شهید مدنی ادامه داد: تأسیس دارالایتام، درمانگاه و مؤسسه قرض‌الحسنه مهدیه، ساخت حمام و حسینیه شهید مدنی در دره مرادبیگ از جمله خدمات این نماینده حضرت امام (ره) در همدان بوده که به‌صورت عام‌المنفعه و برای مردم نیازمند راه‌اندازی شده است.

صفدریان اظهار داشت: بیت شهید آیت‌الله مدنی در کوچه آخوند همدان که محل سکونت این عالم بود و از طرفی محل هدایت نیرو‌های انقلابی و مرجع و مأمنی برای مردم در پیروزی انقلاب و پس از آن بود نیز یکی از آثار به جا مانده از این شهید است که جزء آثار باستانی از سوی اداره میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.

اوابراز داشت: مرمت و بازسازی بیت شهید آیت الله مدنی با همکاری اداره میراث فرهنگی انجام شده و به‌زودی تبدیل به موزه شهید مدنی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان تاکید کرد: با توجه به اینکه آیت‌الله مدنی نقش رهبری مردم در استان همدان را بر عهده داشت و بسیاری از جوانان در دوران دفاع مقدس با نظر و توجه این عالم به جبهه اعزام می‌شدند و به همین مناسبت المان‌هایی در سطح شهر و گلزار شهدا با نام و یاد ایشان نصب می‌شود.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه شهرداری همدان در ساخت المان‌ها همکاری بسیار خوبی با کمیته آثار ماندگار داشته، عنوان کرد: ساخت و جانمایی این المان‌ها با همکاری شهرداری صورت گرفته و تا روز پنج‌شنبه، ۶ المان در محل‌هایی از شهر که با شهید مدنی قرابت دارد از جمله مقابل بیت شهید در کوچه آخوند نصب می‌شود.

صفدریان گفت: کنگره شهید آیت الله مدنی در روز شهادت ایشان ۲۰ شهریور و با حضور نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید، معاون فرهنگی این مجموعه و مسئولان استانی با ادای احترام به مقام این شهید والامقام در بیت ایشان آغاز و سپس در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/ج

نظر شما