شناسهٔ خبر: 49408760 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نشست مجازی وزرای خارجه همسایه افغانستان

پاکستان امروز میزبان نشست مجازی وزیران خارجه همسایه افغانستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشست وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان به میزبانی پاکستان روز چهارشنبه به طور برخط (آنلاین) برگزار می‌شود.

بر این اساس، وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان ریاست این نشست را بر عهده دارد و نمایندگانی از کشور‌های چین، ایران، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان از طریق ویدیو کنفرانس در آن شرکت خواهند کرد.

این بیانیه می‌افزاید: در این نشست وضعیت در حال تحول در افغانستان برای رسیدگی به چالش‌های مشترک و دستیابی به فرصت‌های نوظهور برای اطمینان از ثبات و رفاه منطقه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این نشست برخط فرصتی با هدف دستیابی به نقطه مشترک ایجاد یک افغانستان همراه با صلح و ثبات و پیوند‌های اقتصادی قوی و تحقق برنامه ارتباطات منطقه‌ای برگزار می‌شود.

در پایان این بیانیه آمده است: همسایگان افغانستان سهم مهمی در ثبات آن کشور دارند و افغانستان در آرامش و با ثبات نقش مهمی در توسعه روابط تجاری با همسایگان و برقراری امنیت در منطقه می‌تواند ایفا کند. پیش از این وزیر امور خارجه پاکستان برای رایزنی در مورد وضعیت جاری در افغانستان سفر‌هایی به کشور‌های همسایه افغانستان انجام داده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما