شناسهٔ خبر: 49407659 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

ما امنیت را به دیگران هم هدیه کردیم

صاحب‌خبر -
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هدف از مأموریت‌های این نیرو در دریاها و اقیانوس‌های مختلف را تأمین امنیت، بویژه تأمین امنیت برای مبادلات اقتصادی دانست و درعین حال تأکید کرد که ما امنیت را فقط برای شاهرگ اقتصادی خودمان برقرار نکردیم، دیگران هم از این مزیت استفاده کردند و می‌توانیم بگوییم که ما امنیت را هم به دیگران هدیه کردیم.
به گزارش ایسنا، امیر دریادار شهرام ایرانی روز گذشته در نخستین نشست خبری خود، که با هدف تشریح مأموریت هفتادوپنجمین ناوگروه نداجا اعزامی به شمال اقیانوس هند و بندر سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد، اظهار کرد: بزرگ‌ترین و تاریخی‌ترین رویداد نظامی در حوزه دریا از سوی نیروی دریایی با اعزام ناوگروه رزمی متشکل از ناوشکن تمام ایرانی سهند و ناوشکن و بندر مکران با اقتدار و موفقیت به اتمام رسیده و توانست مأموریتش را با پیمودن حدود ۴۵ هزار کیلومتر در اقیانوس‌ها و در مقابله با طبیعت خشن اقیانوس‌ها به اتمام برساند و به میهن مراجعت کند. فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه عبور از کنار ۵۵ کشور در سه قاره جهان، ارسال پیام صلح و دوستی به جهان بود، گفت: ما امنیت را فقط برای شاهرگ اقتصادی خودمان برقرار نکردیم، دیگران هم از این مزیت استفاده کردند و می‌توانیم بگوییم که ما امنیت را هم به دیگران هدیه کردیم.
دریادار ایرانی با بیان اینکه امروز دیگر در همه پهنه‌های آبی جهان هروقت که فرمانش صادر بشود با اقتدار می‌توانیم حضور پیدا کنیم، اظهار کرد: در حوزه پیشران‌های دریایی باید گفت که بومی‌سازی این پیشران‌ها برای ما مهم است و بزودی شاهد ساخت اولین پیشران تمام ایرانی خواهیم بود که در عرصه دریا به همه ارگان‌ها کمک می‌کند. فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره ویژگی‌های اقیانوس پیمایی این نیرو بویژه در اقیانوس اطلس گفت: در طول مسیر حتی برای رفع نیازهای فنی هم به هیچ بندری نیاز پیدا نکردیم. دقت نظر دشمن روی ناوگروه ما بیشتر به این خاطر بود که ببینند ما قوانین را نقض می‌کنیم یا نه که ما هیچ قانونی را نقض نکردیم و توانستیم از سه کانال مهم و هشت تنگه دریایی به سلامت عبور کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما